Skip to main content

stereng!!! wahakhakhak..

 Fuhh! Gileww gelabah td.. first time dlm idop pegang 'stereng'..haha.. pas nih ak boleh drive hari2 dechhh.. lalalala..









Pertanyaan pertama cikgu tanya aku, " penah bawak keta?? ".. aku dgn slambe jawab," belom pernah cikgu"..huhuu.. mungkin dgn jawapan yg aku beri sebentar td, cikgu amik kputusan ajar aku drive tempat yg 'safe' and 'peace'.. okeh2, mula2 tekan  clush, tukar gear satu n lepaskan clush pelan2.. tu ajaran petama...haha..pastu main pusing2 cam merry go round tu.. tak lme jerp jalan tuh dah tak peace..banyak keta sibuk kat jalan tu..padahal kawasan tempat pekan sehari ptutnya takdak satu pon keta..oh yerr, 'kera2' pon takut nmpak lencana 'L' kat keta aku.sume kera cabut! haha..pandai btoi yer selamat kan diri..hahhaha..(hampir2 masuk sampahh.).



ini aku??! hahaha


tak lame lepas tu ckgu ambik aleh semula..aku pon dgn muke sardin menyakat ckg.." cikgu, muka cikgu pucatt lahh?!!" hah hah hah (evil lough)..second time ckg aku soh aku handle pulak.. kali nih dekat jalan yg lebih besar n bnyak keta lalu lalang..(jalan tuh pon lembu punya)..aku kan pro, handle stereng dengan satu tangan jerpp..(ckgu kat sebelah cuakk)..melampo ank murid aku nih..:P..sempat aku curi pandang ckgu ready nak tekan brek sokongan..hahaha (" sabar cigku,sya tengah syok pandu nihh" ) aku pon macam pemandu pelancong pulak, bwk ckgu jalan2.. angkat tangan dan pandang kiri kanan..tetibe! ade 2 ekor ayam berada ats jalan raya.. alamak, ape aku nak buat??" tekan jerp minyak tuhh, ayam tuh jauh lagi n tak melintas tuhh"..ckg meyakinkan aku..."brekkkk!!!" ayam tuh tak beri sebarang signel terus melintas...nsib baik sempat tekan brekk..buatnya aku tetekan pedal minyak???? jdi ayah lambung laa jawabnyerr..."okeh2, rilax...bwk keta santai jerrp yerr"..cikgu mmg sengaja menguji kegugupan jantungku...dia srohnya aku bwk jalan yg ade tanah runtuh di depan...nsib baik, jalan tuh besarr..boleh aku elak...hihihiii..paling aku fade up, tak pass nak belok ke kanan..mesti keta tehenti sbb salah tekan clushh!! arrrrr...sian cikgu tepaksa putuskan talian mse borak ngn kawan dia..ye laa kan, anak murid dia dah wat kta tehenti..gagagaga..

jalan aku gne tadi mmg mencabar.. kne elak ke kiri, kna elak ke kanan..berterabur 'taik lembu' kat jalan tuu..(rsenye ckgu kne basuh tayar tak???).hahahahaha..lex laa ckg, jalan kampung kan..mmg banyak 'penghuni' melepaskn hajat ats jalan tue..huhuuu...bile laa agaknya cikgu nak bgi aku cube try bwk kat highway??? lalalala




pengalaman palingg klakar aku rasa..sbb banyak kali buat cikgu gelabahh!!cehhh, hahahaha
("cikgu, kita selamat sampai..:))").. nak taknak ckgu kne ajr ank muris yg ' tecabutt ekot nihh' hihiii * boleh laa ckgu tenangkan diri n pergi semayang jumaat...


enty kali nihh, mmg 'terhangitt' lahh! bye! :)

Comments

Popular posts from this blog

Segmen: TerjahTahun Baru AisyaHumaira'

Assalamualaikum... Subhanallah, cantik nya gambar pasangan pengantin baru..Dikesempatan ini nk ucapkan selamat pengantin baru, moga berkekalan hingga ke akhir hayat dan mendapat 'waris' yang soleh serta solehah..Aminn... Rasa menarik pulak segmen INI .. Kalau sebut tahun baru mesti nak sebut baju baru, kasut baru, langsir baru..semuanya baru lahh..hihii.. So, kat sini saya nak sebut azam baru saya bagi tahun 2013.. - Azam yang pertama nak dapat result cemerlang dan pointer CGPA yang tinggi..supaya senang dapat biasiswa..Insyaallah.. -Azam yang kedua nak drive kereta dekat highway balik kampung..Saya sebenarnya takut nak drive tapi ntah macam mna boleh ambik lesen kereta..so, tahun 2013 saya kena jadi lebih berani! :D Azam-azam yang lain biarlah menjadi rahsia antara saya dengan-Nya.. p/s: kalu dapat topup 30, sya bersyukur sangat..hihiii.. (gurau jerr..V)

BlogWalking by DayangDeno

Shopping di ShenZhen lebih Murah

MOSTLY PEOPLE SAY " BARANG DI CHINA LEBIH MURAH"  WELL, I THINK SO.. BARU-BARU INI AKU KE SHENZHEN DAN AKU LIHAT BARANG-BARANG TERJUAL DENGAN BEGITU MURAH SEKALI... PALING PENTING, HARGA BOLEH DITAWAR DENGAN SEMURAH YANG MUNGKIN!!! CONTOHNYA NAK BELI BAJU TIDUR BERHARGA 160 YUAN..ANDA BOLEH TAWAR SEHINGGA 25 YUAN SAHAJA! TRY AND BUY IT! TAPI TENGOK MUATAN BAGASI JUGAKLAH.. BIASANYA BARANG-BARANG BUATAN TANGAN SEPERTI SARUNG TILAM, SARUNG BANTAL.. BAJU TIDUR CANTIK DAN BERFESHION SELAIN BARANG TEMBIKAR...MURAH SANGAT!!! SO, SESIAPA YG SEDANG MERANCANG NAK BERCUTI KE LUAR NEGARA CUTI HUJUNG TAHUN NIH..BOLEH LAH CONSIDER NAK PERGI KE SHENZHEN INI.. MAKANAN HALAL JUGA MUDAH TERDAPAT DI RESTORAN-RESTORAN BERDEKATAN TEMPAT PENGINAPAN...  Visa In most cases, a visa should be obtained from a Chinese embassy or consulate before arriving anywhere in China. See the  China  page for more information. Certain nationalities arriving from Hon...