Skip to main content

MuSuH atAu KawaN??

" CiNtaIlah OrG yG kaMU ciNtai dGn sewaJarnyA
keRana Boleh jaDi suatu HArI keLak Dia m'Jd MusuHNya...
DaN beNciLah MusUhmU DgN sEwAjaRnya,
KeRaNa BoleH jaDi suaTu harI keLak
Dia aKan m'Jd org yG kamU cIntaI...."


Kata2 nih aku selalu pegang.. Dengan siapa aku bekawan aku kna selalu ingat, jangan pernah menyakiti kerna boleh jadi musuh suatu hari kelak.. Kita hidup utk memakmurkan bumi Allah bukan membinasakan. betol tak?! Tpi  realiti kadang2 kawan boleh jadi lawan.. molek2 kawan tetibe jadi lawan sbb ada rasa tak puas hati.." duit boleh dicari...musuh janggan dipanggil..." Kawan yang rapat pon boleh jadi suatu hari menjadi lawan..knapa ini belaku?? kajian mungkin kerana masing2 taknak mengalah n kepala hangin..bg dia suma betul, org lain buat semua salah..klu ada lah org cam gtu maka tak hairan lah "berkawan biar seribu, lawan biar satu" (betul ka nihh?). ada lawan satu jerp pon dah boleh rosakkan suatu hubungan..

Macam becinta, mula2 becinta sayang-sayangan, nak sehidup semati la konon..tapi bila putus, benci-bencian..huh! baik takyah becinta..bikin serabut kepala otak..(becerita bedasrkan pengalamn ke nihh??hahaha)..bila sayang laut sanggup diredah, gunung sanggup didaki..tapi bile dah break up, lu sama lu..wa sama wa.. (buat hal masing2)..pernah nmpak tak org yg pernah becinta tapi putus boleh jadi kawan baik..?? jarang- jarang..klu ada pon org tuh mmg takdek hati dan perasaan msa becinta dlu....huhuuu..bohong laa klu laki tu kata kita boleh jadi kawan walaupon dah putus..hakikatnya bila dah ada partner lain mesti wat tak tau jerp kat kita nihh..ye lahh takut awek baru tu nanti jeless..(apesal aku emo sangat nihh?!)hahaha



Dalam persahabatan pon ade terjadi permusuhan, kawan selalunya menjadi tempat no1 dalam ingatan kita.. Bila happy mesti cari kawan dulu.. npa bukan mak??! Bila ada rahsia mesti akan cari kawan dulu tuk berkongsi.. taknak luahkan kat mak ke??!! tapi....bila ada masalah mesti cari 'mak' dulu..inilah kita sekarang bila susah baru nak cari mak, cari keluarga.. bab nihh mmg penah tejadi dlm idop aku..takyah nak selindung2 lagi.. mesti ada jerp yg gadoh.. aku kan kawan banyak..perangai pon lain2.. tak kan nak ikot telunjuk 'kwn kita' tu jerpp..mesti kekadang ada emo tak puas hati.. tapi setakat nih..gadoh kecik2 jerpp..alaahhh, kawan yg ada bau-bau bacang..huhuuu

Musuh no.1 sebenarnya adalah diri kita,diri sendiri.. diri kita yg meneraju segala tingkah laku kita.. sama ada kita penyabar atau baran..kita sendri yg kna tentukan dan control.. masalah kecik ada jangan laah nak dibesar-besarkan..

The biggest anemy is ourself.. not others! ingat tuhh! bye..

Comments

Popular posts from this blog

Segmen: TerjahTahun Baru AisyaHumaira'

Assalamualaikum... Subhanallah, cantik nya gambar pasangan pengantin baru..Dikesempatan ini nk ucapkan selamat pengantin baru, moga berkekalan hingga ke akhir hayat dan mendapat 'waris' yang soleh serta solehah..Aminn... Rasa menarik pulak segmen INI .. Kalau sebut tahun baru mesti nak sebut baju baru, kasut baru, langsir baru..semuanya baru lahh..hihii.. So, kat sini saya nak sebut azam baru saya bagi tahun 2013.. - Azam yang pertama nak dapat result cemerlang dan pointer CGPA yang tinggi..supaya senang dapat biasiswa..Insyaallah.. -Azam yang kedua nak drive kereta dekat highway balik kampung..Saya sebenarnya takut nak drive tapi ntah macam mna boleh ambik lesen kereta..so, tahun 2013 saya kena jadi lebih berani! :D Azam-azam yang lain biarlah menjadi rahsia antara saya dengan-Nya.. p/s: kalu dapat topup 30, sya bersyukur sangat..hihiii.. (gurau jerr..V)

BlogWalking by DayangDeno

Shopping di ShenZhen lebih Murah

MOSTLY PEOPLE SAY " BARANG DI CHINA LEBIH MURAH"  WELL, I THINK SO.. BARU-BARU INI AKU KE SHENZHEN DAN AKU LIHAT BARANG-BARANG TERJUAL DENGAN BEGITU MURAH SEKALI... PALING PENTING, HARGA BOLEH DITAWAR DENGAN SEMURAH YANG MUNGKIN!!! CONTOHNYA NAK BELI BAJU TIDUR BERHARGA 160 YUAN..ANDA BOLEH TAWAR SEHINGGA 25 YUAN SAHAJA! TRY AND BUY IT! TAPI TENGOK MUATAN BAGASI JUGAKLAH.. BIASANYA BARANG-BARANG BUATAN TANGAN SEPERTI SARUNG TILAM, SARUNG BANTAL.. BAJU TIDUR CANTIK DAN BERFESHION SELAIN BARANG TEMBIKAR...MURAH SANGAT!!! SO, SESIAPA YG SEDANG MERANCANG NAK BERCUTI KE LUAR NEGARA CUTI HUJUNG TAHUN NIH..BOLEH LAH CONSIDER NAK PERGI KE SHENZHEN INI.. MAKANAN HALAL JUGA MUDAH TERDAPAT DI RESTORAN-RESTORAN BERDEKATAN TEMPAT PENGINAPAN...  Visa In most cases, a visa should be obtained from a Chinese embassy or consulate before arriving anywhere in China. See the  China  page for more information. Certain nationalities arriving from Hon...