Skip to main content

sekadar perkongsian...Usia bukan faktor kita GAGAL!

Kisah ini bukan laa nak mengaibkan sesiapa...bukan jugak berniat memerli..Akan tetapi diharapkan dapat menjadi pemangkin semangat anak remaja bahawa ilmu tak terletak pada usia..

"Bak kata pepatah marab, Ilmu itu seluas lautan pada manfaatnya"

Awal perkenalan aku 'denganya' adalah ketika orentasi... Pernah satu ketika seorang teman rapatku ketika orentasi mengajaknya bergambar bersama. Orangnya tinggi, kulitnya putih...tak jauh beza dengan peranakan mixture arab. Disitulaa aku mula mengenal hati budinya~


Selesai orentasi, kami bergegas ke destinasi yg sememangnya akan menjadi tempat tinggal kami... Tak sangka pula, dia juga ditakdirkan menjadi saudara dormmate aku dan rakan-rakan yang lain.. setelah beberapa minggu, barulaa aku tahu usianya agak matang dari aku dan lain-lain.. Usianya itu sepatutnya sudah berumah tangga dan mempunyai  anak.. Namun, dia lebeh memilih utk meneruskan pengajian ke peringkat yg lebeh tinggi iaitu universiti..Sejak itu, baru aku sedar, kita sebenarnya tak perlu malu menuntut ilmu, biar usia kita berapapun..kita masih boleh mencari harta paling bernilai dalam dunia yg boleh menjadi manfaat di akhirat kelak..


Sama jugalaa denga peristiwa yg baru terjadi tadi.. malunya hanya Allah je laa yg tau.. lebeh- lebeh lagi dengan ahli keluarga sendiri.. aku tau, "story" sampai bila2 takkan dilupakan.. org pasti akn gelakkan aku, mainkan aku..aku juga mungkin akn menangis atas penyesalan sediri.. tapi, bila difikirkan balik.. tak perlu malu sebenarnya.. Ini mungkin satu 'sign' aku perlu pertingkatkan ilmu agama dan keyakinan!!

Comments

Popular posts from this blog

Segmen: TerjahTahun Baru AisyaHumaira'

Assalamualaikum... Subhanallah, cantik nya gambar pasangan pengantin baru..Dikesempatan ini nk ucapkan selamat pengantin baru, moga berkekalan hingga ke akhir hayat dan mendapat 'waris' yang soleh serta solehah..Aminn... Rasa menarik pulak segmen INI .. Kalau sebut tahun baru mesti nak sebut baju baru, kasut baru, langsir baru..semuanya baru lahh..hihii.. So, kat sini saya nak sebut azam baru saya bagi tahun 2013.. - Azam yang pertama nak dapat result cemerlang dan pointer CGPA yang tinggi..supaya senang dapat biasiswa..Insyaallah.. -Azam yang kedua nak drive kereta dekat highway balik kampung..Saya sebenarnya takut nak drive tapi ntah macam mna boleh ambik lesen kereta..so, tahun 2013 saya kena jadi lebih berani! :D Azam-azam yang lain biarlah menjadi rahsia antara saya dengan-Nya.. p/s: kalu dapat topup 30, sya bersyukur sangat..hihiii.. (gurau jerr..V)

BlogWalking by DayangDeno

Shopping di ShenZhen lebih Murah

MOSTLY PEOPLE SAY " BARANG DI CHINA LEBIH MURAH"  WELL, I THINK SO.. BARU-BARU INI AKU KE SHENZHEN DAN AKU LIHAT BARANG-BARANG TERJUAL DENGAN BEGITU MURAH SEKALI... PALING PENTING, HARGA BOLEH DITAWAR DENGAN SEMURAH YANG MUNGKIN!!! CONTOHNYA NAK BELI BAJU TIDUR BERHARGA 160 YUAN..ANDA BOLEH TAWAR SEHINGGA 25 YUAN SAHAJA! TRY AND BUY IT! TAPI TENGOK MUATAN BAGASI JUGAKLAH.. BIASANYA BARANG-BARANG BUATAN TANGAN SEPERTI SARUNG TILAM, SARUNG BANTAL.. BAJU TIDUR CANTIK DAN BERFESHION SELAIN BARANG TEMBIKAR...MURAH SANGAT!!! SO, SESIAPA YG SEDANG MERANCANG NAK BERCUTI KE LUAR NEGARA CUTI HUJUNG TAHUN NIH..BOLEH LAH CONSIDER NAK PERGI KE SHENZHEN INI.. MAKANAN HALAL JUGA MUDAH TERDAPAT DI RESTORAN-RESTORAN BERDEKATAN TEMPAT PENGINAPAN...  Visa In most cases, a visa should be obtained from a Chinese embassy or consulate before arriving anywhere in China. See the  China  page for more information. Certain nationalities arriving from Hon...