Skip to main content

BERAKHIR SUDAA LEADTRAIN...

Alhamdulillah...

tamat jugak akhirnya leadtrain yg dianjurkan LTD selama 2 hari (Sabtu dan Ahad)..yg disertai budak2 course IRK,BAR,BEN... Overall, seronok sgt join program ilmiah nih...lebeh kpd aktiviti2 santai almaklumlaa bulan puasa.. hehe..








Mula-mula aku taknak join mende nihh...tpi it's compulsory to all student IIUM..nak tak nak join jugak laa...taknak tu bukannya ap..patutnya minggu nihh aku balik Pahang sambut birthday mak ngn famili, oleh kera akitiviti nih..TERPAKSA laa aku cancel balik kampung..Waaaaa!! (kelam dunia).. Well, org kg aku ckp Tak kenal maka tak Cinta... 2 hari join semua aktiviti akhirnya aku seronok melakukan dan IKHLAS... Semua aktiviti tuhh bermanfaat aper...antaranya..leadership n management...pastu ada Iftar Jama'ie (buka puasa ramai2)...paginya pulak ada Qiammullai..n before closing ceremony ada slot "critical thinking" how to solve problem outside the box! macam presentation ada..lucu2 semua...hahahaha









Lupa lak pasal leadership; definisi bg influence to others.. Keberkesanan hujah2 yg disampaikan oleh motivator Muhamad Syaari yg jugak bekas graduan IIUM belom dipraktikkan..well, akan ada masa nanti utk dipraktikan... eh, dlm dia bercanda..ada jugak keluar Pendengaran aktif..hehe







About critical thinking nihh... aktiviti ada yg similar dgn apa yg diajarkan di kem PLKN dulu... aku masih ingt, dulu aku pernah disuruh dlm group bina negara sendiri atas kertas makjong...aku jugak ingt  camne tak logiknya negara yg kami create base on brainstorm ramai ahli..hehe... Tak sangka ap yg aku pelajari dulu dinamakan critical thinking a.k.a singkatan GSM yg bakal aku pelajari nanti di sem 3..ooOO









TAK KENAL MAKA TAK CINTA... program nihh sedikit sebanyak beri impak positif dlm diri.. bahkan aku berpeluang kenal dan berkawan dgn ramai org.. lalala







sorry,takdak pict utk disharekan..terlalu leka join this program..haha







Comments

Popular posts from this blog

Segmen: TerjahTahun Baru AisyaHumaira'

Assalamualaikum... Subhanallah, cantik nya gambar pasangan pengantin baru..Dikesempatan ini nk ucapkan selamat pengantin baru, moga berkekalan hingga ke akhir hayat dan mendapat 'waris' yang soleh serta solehah..Aminn... Rasa menarik pulak segmen INI .. Kalau sebut tahun baru mesti nak sebut baju baru, kasut baru, langsir baru..semuanya baru lahh..hihii.. So, kat sini saya nak sebut azam baru saya bagi tahun 2013.. - Azam yang pertama nak dapat result cemerlang dan pointer CGPA yang tinggi..supaya senang dapat biasiswa..Insyaallah.. -Azam yang kedua nak drive kereta dekat highway balik kampung..Saya sebenarnya takut nak drive tapi ntah macam mna boleh ambik lesen kereta..so, tahun 2013 saya kena jadi lebih berani! :D Azam-azam yang lain biarlah menjadi rahsia antara saya dengan-Nya.. p/s: kalu dapat topup 30, sya bersyukur sangat..hihiii.. (gurau jerr..V)

BlogWalking by DayangDeno

Shopping di ShenZhen lebih Murah

MOSTLY PEOPLE SAY " BARANG DI CHINA LEBIH MURAH"  WELL, I THINK SO.. BARU-BARU INI AKU KE SHENZHEN DAN AKU LIHAT BARANG-BARANG TERJUAL DENGAN BEGITU MURAH SEKALI... PALING PENTING, HARGA BOLEH DITAWAR DENGAN SEMURAH YANG MUNGKIN!!! CONTOHNYA NAK BELI BAJU TIDUR BERHARGA 160 YUAN..ANDA BOLEH TAWAR SEHINGGA 25 YUAN SAHAJA! TRY AND BUY IT! TAPI TENGOK MUATAN BAGASI JUGAKLAH.. BIASANYA BARANG-BARANG BUATAN TANGAN SEPERTI SARUNG TILAM, SARUNG BANTAL.. BAJU TIDUR CANTIK DAN BERFESHION SELAIN BARANG TEMBIKAR...MURAH SANGAT!!! SO, SESIAPA YG SEDANG MERANCANG NAK BERCUTI KE LUAR NEGARA CUTI HUJUNG TAHUN NIH..BOLEH LAH CONSIDER NAK PERGI KE SHENZHEN INI.. MAKANAN HALAL JUGA MUDAH TERDAPAT DI RESTORAN-RESTORAN BERDEKATAN TEMPAT PENGINAPAN...  Visa In most cases, a visa should be obtained from a Chinese embassy or consulate before arriving anywhere in China. See the  China  page for more information. Certain nationalities arriving from Hon...