Skip to main content

rumah idaman


ak tak terkecuali ingin memiliki rumah idaman.. before that ak kne cari jejaka idaman..pas tu boleylah merancang ank-ank idaman laak....baru laa lengkap hahaha
hmm..rumah mcm mna yg ak idamkan??? lebeh kurang cam ini laa





pandangn sisi


rumah 'bungalow' ak nnt tuhh mesti kne 2 tingkat dan banyak bilik.. famili ak besar dan ramai... blom agy campor ngn sedara mara yg datang berkunjung..klu kecik2 sgt nnt bersesak sesak lak.. haha




depan umh


nih tempat letak keta ak dan future husband..gagaga.. nmpak leh muat 2 keta je uhh..hmm, takpe laa nnt lma2 simpan duet leh besarkan agy tempak ltak keta nihh.. haha





pintu utama

yg nihh mmg menjadi pujaan hati.. pintu utama! ruang legar kena laa besar bab nak rehat pas tanam2 bunga kat tepi2 rumah... sejuk mata memandang..ahasss



living room 1
hah! yg nihh owg kg ak panggil living room kontemporari... yuppp, nmpak simple n peace..nihh ak jadi ruang utk famili ak dan future kids ak... nak men lari pon bolehh takdek pasu bunga antik yg akn berderai..hihiii



living room 2

living room 2 nihh akn jadi ruang tuk para tetamu.. sume bende temasuk perabut mestilah putihh herpp...sesuai dgn citarasa my future husband..gagaga



ruang mandi..haha..kolam laa weyhh..mesti kena ada.. ak nihh ske 'berendam'.. agypon berenang atau berendam kat umh sendiri lebeh selamat.. air kolam tue leh sejukkan sekitar ruang legar luar.. klu ada majlis leh wat kat situ.. takyah susah2 hidang air! ahaksss




dapur eksklusif ak nak memasak.. serba benda nmpak kontemporari but simple... relax jerr ak nk belajar memasak nnt..wahahaha!




dapur nihh jd dapur basah kot... famili belah ak suke masak ramai2.. ada yg menggoreng, ada yg tumbuk lada..ada yg nak siang ikan sambil duduk.. macam2 laa.. muat punya! dah tuhh masak ala-ala kampung..sesuai laa tuhh dapur bercirikan kayu!





Pink! pinky akn menjadi ciri utama bilik tidur bakal2 ank pempuan ak.. biar laa ank ak yg dapat merasa kesenangn hidup punya bilik masing masing..nak letak sticker ke nak gayut2 pape pon boleh asalkan pink atau putih..cantekkk bahhh! tak macam ak yg kne berkongsi bilik!







yoyooooo... ni pulak bilik bakal bakal anak teruna ak.. hahaha.. besanya budak laki kecik2 akn ikott citarasa mak tapi bila dah besar mulalah nak tampal pemain bola laa..idol laahh.. hnn..ak kne prepare dinding kosong tukk mrk mempamerkan kesukaan mereka...





:P nihh bilik tidur ak!! warna silver..i likesss! suma perabut dan kalit nmpak elagan.. cehhh..ngada siott ak..



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Segmen: TerjahTahun Baru AisyaHumaira'

Assalamualaikum... Subhanallah, cantik nya gambar pasangan pengantin baru..Dikesempatan ini nk ucapkan selamat pengantin baru, moga berkekalan hingga ke akhir hayat dan mendapat 'waris' yang soleh serta solehah..Aminn... Rasa menarik pulak segmen INI .. Kalau sebut tahun baru mesti nak sebut baju baru, kasut baru, langsir baru..semuanya baru lahh..hihii.. So, kat sini saya nak sebut azam baru saya bagi tahun 2013.. - Azam yang pertama nak dapat result cemerlang dan pointer CGPA yang tinggi..supaya senang dapat biasiswa..Insyaallah.. -Azam yang kedua nak drive kereta dekat highway balik kampung..Saya sebenarnya takut nak drive tapi ntah macam mna boleh ambik lesen kereta..so, tahun 2013 saya kena jadi lebih berani! :D Azam-azam yang lain biarlah menjadi rahsia antara saya dengan-Nya.. p/s: kalu dapat topup 30, sya bersyukur sangat..hihiii.. (gurau jerr..V)

BlogWalking by DayangDeno

Shopping di ShenZhen lebih Murah

MOSTLY PEOPLE SAY " BARANG DI CHINA LEBIH MURAH"  WELL, I THINK SO.. BARU-BARU INI AKU KE SHENZHEN DAN AKU LIHAT BARANG-BARANG TERJUAL DENGAN BEGITU MURAH SEKALI... PALING PENTING, HARGA BOLEH DITAWAR DENGAN SEMURAH YANG MUNGKIN!!! CONTOHNYA NAK BELI BAJU TIDUR BERHARGA 160 YUAN..ANDA BOLEH TAWAR SEHINGGA 25 YUAN SAHAJA! TRY AND BUY IT! TAPI TENGOK MUATAN BAGASI JUGAKLAH.. BIASANYA BARANG-BARANG BUATAN TANGAN SEPERTI SARUNG TILAM, SARUNG BANTAL.. BAJU TIDUR CANTIK DAN BERFESHION SELAIN BARANG TEMBIKAR...MURAH SANGAT!!! SO, SESIAPA YG SEDANG MERANCANG NAK BERCUTI KE LUAR NEGARA CUTI HUJUNG TAHUN NIH..BOLEH LAH CONSIDER NAK PERGI KE SHENZHEN INI.. MAKANAN HALAL JUGA MUDAH TERDAPAT DI RESTORAN-RESTORAN BERDEKATAN TEMPAT PENGINAPAN...  Visa In most cases, a visa should be obtained from a Chinese embassy or consulate before arriving anywhere in China. See the  China  page for more information. Certain nationalities arriving from Hon...