Skip to main content

"GAGAL"

Salam... huhuuu.. pekataan 'gagal' tu petama kali ak merasa slma 18 thn aku idop..huhuu
but, i just think positive.. gagal sekali tak bermakna gagal selamanya.. lgipun gagal ujian memandu jerp pon...

Semalam, otak ak dah blank saat mula memandu tuk test bukit ngn jpj... wat nih salah...wat tu salah... tkan clush berbunyik..hah, ak panik serta merta!! yg jpj tu lak ngn lagak bungkak marah2 ak kat ats bukit.. amik msa 4.50 saat nak nek bukit, mne tak nek sehhh jpj tua tue.. klu laa dia cuba memahami ketegangan ak???? dr pagi menunggu kul 3 ptg bru leh test, mne ak tak hangin dan ilang mood??? hhmm..ak tak memahami butir2 percakapan dia, tpi budak2 len perasan ak kna marah teruk?? ak pon wat poyo jerkk...nk marah ak ikot kau laa en,jpj tua! 

cekgu ak lak asik merayap ntah kemana, saat ak perlukan dia, dia takdek! betapa hancurnya hati ak :(
tepaksalah mintak tolong ngn cekgu len.. cari 'cekgu angkat'..mujur laa ada yg sanggup membantu insan yg teraniaya ini..uhukuhuk~ ak ingt dah gagal kna balik, ak pon daa tk than ngn cuaca panas.. migrain ak dah mula control minda dan jasad ak!! hmm... walau gagal kna test tuk bahagian 2 iaitu masok bandar.. what?! NO!

Nak wat camne agy, ak kuatkan je laa hati lawan penyakit ak yg mula mengambil alih... okehh, ak bwk agak elok laa..just ade sket2 part yg ak sndri pon tak tau ape dh jadi..mujur, en.jpj tuh baik hati..walau muka dia masam mencuka.. n nampak garang, takut siot ak! dia bg aku lulus! time kasih en.jpj..

tetiba ada sorang cekgu pempuan cari ak dah berkata " awok, awok jangan sdeh yerr, bukan saloh awok, keta tuh yg bermasalah, cable tang clush dah putus!" " oO0, yg keta berasap tuhh, keta yg sy bawak td??" hmmmmmmmmmmmmmmmm... ak, heran... bila ak pikir2 blik, patut laa npe ak tkn clush jerp berbunyi.. hmm.. dah terlambat, ak ttp kna mengulang.. mne ak nak cari keberanian lagi..ak dah tak mampu nk menghadap kelas2 yg pasti memboringkan!

Next week kna laa ak mengulang test bukit..aduhhh! ak tah trauma! boleh pengsan ak lahh!



pesanan: spa2 yg kja jpj dan ade dikalangn famili dia bekerja jpj, tolong laa beritahu mereka jangan nak marah2 sangat.. semangat org boleh hilang dan berasa lemah sangat.. lgipon org yg kna test jpj bukanlah reti sangat nak drive agy, ingt org takdek perasaan kew??? tolonglaa memahami....klu nak marah2 sgt org pgi tukar kja jadi polis penjara! 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Segmen: TerjahTahun Baru AisyaHumaira'

Assalamualaikum... Subhanallah, cantik nya gambar pasangan pengantin baru..Dikesempatan ini nk ucapkan selamat pengantin baru, moga berkekalan hingga ke akhir hayat dan mendapat 'waris' yang soleh serta solehah..Aminn... Rasa menarik pulak segmen INI .. Kalau sebut tahun baru mesti nak sebut baju baru, kasut baru, langsir baru..semuanya baru lahh..hihii.. So, kat sini saya nak sebut azam baru saya bagi tahun 2013.. - Azam yang pertama nak dapat result cemerlang dan pointer CGPA yang tinggi..supaya senang dapat biasiswa..Insyaallah.. -Azam yang kedua nak drive kereta dekat highway balik kampung..Saya sebenarnya takut nak drive tapi ntah macam mna boleh ambik lesen kereta..so, tahun 2013 saya kena jadi lebih berani! :D Azam-azam yang lain biarlah menjadi rahsia antara saya dengan-Nya.. p/s: kalu dapat topup 30, sya bersyukur sangat..hihiii.. (gurau jerr..V)

BlogWalking by DayangDeno

Shopping di ShenZhen lebih Murah

MOSTLY PEOPLE SAY " BARANG DI CHINA LEBIH MURAH"  WELL, I THINK SO.. BARU-BARU INI AKU KE SHENZHEN DAN AKU LIHAT BARANG-BARANG TERJUAL DENGAN BEGITU MURAH SEKALI... PALING PENTING, HARGA BOLEH DITAWAR DENGAN SEMURAH YANG MUNGKIN!!! CONTOHNYA NAK BELI BAJU TIDUR BERHARGA 160 YUAN..ANDA BOLEH TAWAR SEHINGGA 25 YUAN SAHAJA! TRY AND BUY IT! TAPI TENGOK MUATAN BAGASI JUGAKLAH.. BIASANYA BARANG-BARANG BUATAN TANGAN SEPERTI SARUNG TILAM, SARUNG BANTAL.. BAJU TIDUR CANTIK DAN BERFESHION SELAIN BARANG TEMBIKAR...MURAH SANGAT!!! SO, SESIAPA YG SEDANG MERANCANG NAK BERCUTI KE LUAR NEGARA CUTI HUJUNG TAHUN NIH..BOLEH LAH CONSIDER NAK PERGI KE SHENZHEN INI.. MAKANAN HALAL JUGA MUDAH TERDAPAT DI RESTORAN-RESTORAN BERDEKATAN TEMPAT PENGINAPAN...  Visa In most cases, a visa should be obtained from a Chinese embassy or consulate before arriving anywhere in China. See the  China  page for more information. Certain nationalities arriving from Hon...