Skip to main content

hidup di plkn part 2

petang2 cam gni mulelaa tebayang bayang wira n wirawati dok dlm surau mendengar tazkirah dr ustaz @ tetamu jemputan...windu laak ngn geng jiwa kucar L4 (wira2 nakal kem kami)... depa laa yg menceriakan surau kami.. ade aja misi dan visi nak supaya dgar pekikan ust "cangkung kau suma wira wirawati!!" (maaf ust klu tebaca nie)...owg ckap ksian ak dpt sme kumpln ngn mamat nie..tpi aku rsa takdak masalah pon..mne2 kumpln sme je asal suma bgi komitmen 100%..lgi pon depa nie syiokk ap...P1 pon aku daa mule windu...windu nak betekak n perang mulut..haha


dlm tazkirah, mesti ada yg beri penekanan ttg aurat wanita..bgus tuk djadikan motivasi...ada gak laa makanan jiwa aku kat sna spanjang latihan spya tak lalai dri-Nya
bnyak lgi aktiviti menarik kat sna tpi agaknya takleh laa publish kat sni..nanti tak suprise laa tuk pelatih2 sterusnya....

sepanjang 18 thn aku hidop nie.. dan 2 org ust aku menurun ilmu.... yg herannya mereka tu SERUPA TAPI TAK SAMA..nak tau npe??? sbbnya org yg bebeza malahan x knl sesama sndiri tpi miliki habit yg sama..First mereka bedua garang dan tegass( ska pekena kmi ngn denda yg plik lgi comeyy), Second, mreka bedua miliki nma dujung yg sma 'Din'.. heran kan?! muka tu ada laa iras2 skett...

walau mereka garang n kekadang tak logik.. mreka laa yg ptut dihormati kerna klu takdak mreka, pasti insan2 muda speti aku bkal tepesong dan tiada arah tujuan...


hmm...kisah ini skadar nurkilan utk diingati..tiada niat nak mnyentuh mna2 pihak..tq :)

Comments

Popular posts from this blog

Segmen: TerjahTahun Baru AisyaHumaira'

Assalamualaikum... Subhanallah, cantik nya gambar pasangan pengantin baru..Dikesempatan ini nk ucapkan selamat pengantin baru, moga berkekalan hingga ke akhir hayat dan mendapat 'waris' yang soleh serta solehah..Aminn... Rasa menarik pulak segmen INI .. Kalau sebut tahun baru mesti nak sebut baju baru, kasut baru, langsir baru..semuanya baru lahh..hihii.. So, kat sini saya nak sebut azam baru saya bagi tahun 2013.. - Azam yang pertama nak dapat result cemerlang dan pointer CGPA yang tinggi..supaya senang dapat biasiswa..Insyaallah.. -Azam yang kedua nak drive kereta dekat highway balik kampung..Saya sebenarnya takut nak drive tapi ntah macam mna boleh ambik lesen kereta..so, tahun 2013 saya kena jadi lebih berani! :D Azam-azam yang lain biarlah menjadi rahsia antara saya dengan-Nya.. p/s: kalu dapat topup 30, sya bersyukur sangat..hihiii.. (gurau jerr..V)

BlogWalking by DayangDeno

Shopping di ShenZhen lebih Murah

MOSTLY PEOPLE SAY " BARANG DI CHINA LEBIH MURAH"  WELL, I THINK SO.. BARU-BARU INI AKU KE SHENZHEN DAN AKU LIHAT BARANG-BARANG TERJUAL DENGAN BEGITU MURAH SEKALI... PALING PENTING, HARGA BOLEH DITAWAR DENGAN SEMURAH YANG MUNGKIN!!! CONTOHNYA NAK BELI BAJU TIDUR BERHARGA 160 YUAN..ANDA BOLEH TAWAR SEHINGGA 25 YUAN SAHAJA! TRY AND BUY IT! TAPI TENGOK MUATAN BAGASI JUGAKLAH.. BIASANYA BARANG-BARANG BUATAN TANGAN SEPERTI SARUNG TILAM, SARUNG BANTAL.. BAJU TIDUR CANTIK DAN BERFESHION SELAIN BARANG TEMBIKAR...MURAH SANGAT!!! SO, SESIAPA YG SEDANG MERANCANG NAK BERCUTI KE LUAR NEGARA CUTI HUJUNG TAHUN NIH..BOLEH LAH CONSIDER NAK PERGI KE SHENZHEN INI.. MAKANAN HALAL JUGA MUDAH TERDAPAT DI RESTORAN-RESTORAN BERDEKATAN TEMPAT PENGINAPAN...  Visa In most cases, a visa should be obtained from a Chinese embassy or consulate before arriving anywhere in China. See the  China  page for more information. Certain nationalities arriving from Hon...