Skip to main content

Aku Tunggu Kau part2



Part 2
“Semua! Cikgu datang!”

Suasana kelas agak tegang dengan modul-modul soalan SPM yang perlu disiapkan segera. Ada yang keluar ke tandas untuk membasuh muka, Ada yang merenggangkan urat-urat dan ada jugak yang tak tahan dari mengantuk hingga akhirnya Z z z~

“Baik lahh..malam nihh jangan lupa ada tuition Add math!”
Alahhhh..cikgu, tak boleh ke kita break seminggu..penat lah, dah setiap hari ada tuition..kepala otak kami dah nak pecah..GB otak kami pon dah low!

Aie pon sejak akhir-akhir nihh sudah tak aktif  mempermainkan orang lain. Last dia buat hal pon dua minggu lepas.. Dia kenakan Su dengan ular mainan yang baru debelinya. Amira sekarang boleh bernafas lega bila melihat kawannya yang senget tuhh dah serious dengan masa depannya.

“jam 5.Dekat taman!” sedikit jerit Naz sebelum berlalu pergi..

“Okehh!” dalam hati Aie mengiakan kerana takut didengar Amira yang baru keluar dari tandas.


“JOM!”


Tepat jam 5, seperti biasa Naz akan menunggu budak senget untuk mengulang kaji sama-sama. Seperti biasa jugak Aie akan lambat. Sabar je lahh!

“hai, sorry bro aku lambat..mak aku soh lipat kain tadi..tapi tak habiss, aku senyap-senyap cabutt..!hikhikhik”

“Kau nihh.”

Setiap petang Rabu,Khamis dan Sabtu, tentu mereka akan lepak di taman untuk mengulang kaji. Aie bukanlah perempuan yang suka menjaga penampilan, cukup saja mengenakan baju-T dan seluar track dia dah boleh keluar sekalipon ke Bandar. Budak low profile. Dia tak suka membazir masa make-up seperti kawan-kawannya yang lain, baginya, make-up membuatnya seperti badut!

“Bak sini beg kau..”

“aku nak tolong bukakkan love letter kau lahh”

“mana kau tau?”

Aduhh..aperr dia ingat aku nihh slow sangat ke bab isu semasa nihh.. Aie bermonolog sendiri. Dekat kantin, tandas, mahupon kelas semuanya sakan membuat karangan cintun untuk dikirim langsung kepada mamat omputeh nihh. Dua bijik mata nihh jugak menjadi saksi adik-adik junior gilir-gilir masuk kelas gara-gara nak letak surat bawah meja mamat nihh! Masa aku nggak tau!

“kenapa kau tak baca surat-surat nihh?”

“Aku tak suka surat cinta..”

Hohoho..Aku faham..sebab aku pon gitu jugak dulu Cuma…aku lebih agresif. Bila ada jer yang datang nak hantar surat, aku tibai guna buku teks. Lepas tuhh tak ada yang berani dahh..hahaha

“Naz, kau faham tak soalan math nihh..??”

“mana?”

“Bak sini buku aku tulis, kau jawab balik guna formula aku beri.” Ligat Naz menulis formula menggunakankan pensel mekanikal miliknya.

“Aie, kau nanti nak sambung mana belajar?”

“Kau dengar tak??”

“Hmm.. aku tatau….”

“Kau tak pernah fikirkan masa depan??”
Senyap.

“Kau??”

“lepas habis SPM, papa aku akan hantar aku ke Amerika, kat sana aku amik business course”

“Oh, tu ke cita-cita kau??”

“ntah” jawab Naz. Dia sendiri tak tahu apa cita-cita yang boleh dia gapai. Dia hanya tahu, dia akan mewarisi semua perniagaan milik keluarganya kerana dia anak tunggal.
“Aku ada impian”

“apa dia…”
“Aku nak belajar kat luar Negara..Tapi aku tahu itu takkan mungkin..besar pembiayaan. Mak aku ibu tunggal dan ada tiga abang aku yang sedang sambung belajar dekat university”

“bagi aku, cita-cita adalah perkara yang boleh dicapai tapi ‘impian’ hanya lah mimpi suatu yang tak pasti.”
“Nothing is impossible in this world”
“Siapa pernah menduga Shekh Muzaffar Shukur akan menjadi angkasawan Negara yang pertama?”

“keluarga kau loaded, wealth..aku?? ape yang ada??”

“think positive, aku yakin suatu hari nanti kau akan dapat belajar kat luar Negara”

“Hmm..ye lahh!”
“What?!”

“takderpape..” desis hatinya ‘iya iyalah..masa iya iya donnkk!’

“Okehh laa..aku nak balik..malam nihh ada tuition, kau datang?”

“sure…” Aie mengangguk dan Naz hilang dari pandangan.















Comments

Popular posts from this blog

::vlogger::

Please be upon to you... Cakap BAHASA lah, lagi senang (walau BENL student) Mula-mula tengok video nih... memang bad expression aku bagi kat dia nih.. sebab tak faham sangat and dari gaya cakap dia tu aku kurang suka..(at first jerr).  Then, aku search dan dowload lagi banyak video dia and i found his talent! Good in english (amik TESL la katakan) and the way that he try to attract memang lain dari yang lain...macam mana nak cakap ek?? bukan abnormal!  ah, tengok sendiri! ^^ see.. he try to be a contemporary ustaz.. and it's not WRONG. I do see his point about our prophet S.A.W. vlogger nih bagi cerita yang dekat dengan pelajar2..yang kadang-kadang benda 'tu' berlaku dekat diri sendiri (bengg!!) Ada potongan ayat al-Quran dan hadith siap tersedia dalam video tu! yang kadang-kadang kita tahu tapi buat tak endah..or yang memang kita tak pernah tahu sbb taknak ambik tahu! (learn from the mistake) cth: what

rindu saat-saat itu...

wahai malam... tatkala dikau menjelma, membawa bersama memori 'semalam' tak pernah dan takkan pernah ku lupa... aku pernah carik ditusuk kawan. aku pernah menyentuh cinta manusia. namun ianya sementara... kini hanya tinggal memori semalam...  Ya Allah..terasa ingin menangis bila mana aku melihat video yg ditagkan oleh sahabat juga saudara ak sendiri.. teringat aku di zaman muda mudi ku (skang tak tua agy)..zaman form5.. peristiwa setahun yg lepas menggamit beribu kisah aku dan dia..aku dan mereka... mereka yg pernah menjadi kemudi-kemudi kapal form5.. 5 taufiq 5 mahmudah     Form 5 atau dengan kata lainnya "senior".. bukan laa status yg boleh dibanggakan.. banyak tanggungjawab yg perlu dipikul dan dilaksanakan.. menjadi pengawas dan dalam masa yg sama sebagai sahabat betul2 menguji aku tatkala itu... pernah aku terluka dan menjadi parut yg paling dalam namun sekarang tanpa aku sedari parut itu kian sembuh bahkan parut itulah yg menjadi

pandai-pandai membawa diri di perantauan

kenapa mata aku berair ni???? cehh, konon Ijah nak feeling lar nihh..<3 first thing to do before traveling, passport mesti ada oke? second, pastikan ada visa (bg negara tertentu shj)..Third, ada mahram (bg wanita)..Last, pastikan bawak duit yg mencukupi utk pergi-balik...dengaq tuh! bila dekat degara org, kena selalu berwaspada.. jangan mudah percaya pada suspicious person.. mestikan ader yang terbaca dekat paper 'pemerdagangan manusia!' Paling worst 'Awas! Keldai dadah..' bagi perempuan macam aku nih berisiko tinggi bila nak traveling... so, bawak mahram, rasa selamat~ :) mahram nih boleh jugak dikalangan kawan rapat yang dipercayai selain dari kaum keluarga..nak lebih selamat bawak anggota polis! hihiii..Just kidding~