Skip to main content

@@ Dude Herlino ama Bpak muhaemin.. @@

post kli nh bukan psal ak.. kli nih ak nk cite psal org len pulak..hoho

(T_T) ak sgt2 ketinggalan dgn dunia perfileman mlysia mahupon indonesia.. Tp kli nih..aderr org e2 bg maklumat confindencial mngatekan Dude Herlino bru sja melawati negara asing (tak asing bg aku) iaitu Hong Kong! dia dikhabarkan kesana utk mempromosikan filem terbaru dia gandingan bersama Asmirandah! OMG! filem terbaru hasil karya agung Habiburrahman 'Dalam Mihrab Cinta'..filem nih msih dlm proses promosi n tak lma lagi d tayangkn lah tuhh...Oke2, ak bukan nak cite lbeh2 psal filem nih..tp nak cite tmpat ak penah pergi kini juga dude lawati..(islamic union of HK)..seruuu dechh! :p
..sbg buktinya pict nih dihantar melalui MMS kpd aku.. mule2 cam tak pecaya..tp bile dfikirkan blik tak mustahil..dia kn artis n Habiburrahman pon selalu berkunjung ke HK kerna ingin mendekati2 peminat2nya di kalangan TKW dan warga2 indonesia yg menetap disana..


BPak Muhaemin dan Dude Herlino!


Bile ditenung jauh2 mmg sah pict nih dia snap sewaktu mereka berada di kantin Islamic union nihh... teringat aku dengan sweet egg bun n mantao serta dim sum.. Yummmyy!! (tempt nihh still x berubah)
haaa.. mereka bedua nih handsome kan?! hehee.. cam ade mirip2 pulak... OH,teringat pulak mak aku penah
comment MATA aku sma cam Dude nihh.. (waktu lyan sinetron Intan)mak kte mata 'kami' nih cantik dan unik..hahaha.. mybe mate kmi bedua nih pelanduk dua serupa kott (ade ke mata pelanduk?!) ..Sampai sekarang bile nmpak je plakon nih dlm sinetron NIKITA pulak mesti mak bg comment yg sma..huhuu3
 Btw, harap2 lah ak akn ade kesempatan jumpe dgn Dude nihh..tengok dr jauh tak puas lahh..hikhik
yg penting ak harap dpt pegi HK utk keTIGA kalinya ( ogos nihh expired passport ak!!!ahhh! )

lupa pulak nk cite psal org sebelah Dude nih.. mesti ade yg heran spe tu?? spe antar MMS kat ak tuhh?? dua2 pertanyaan tuhh akn dijwb dgn jawapan yg sma..nihh laa my brother in-law n ank dialah yg antr mms tuhh.. :P hoho..Oppsss!








posto: hihihii.. bile bace fb nih td, tertarik ak dgn stu msj spya ak memuatkan cite pasal dia n famili..Akak, Insyaallah..di kesempatan len adik cite psl akk pulakk..tunggu yerr

Comments

Popular posts from this blog

::vlogger::

Please be upon to you... Cakap BAHASA lah, lagi senang (walau BENL student) Mula-mula tengok video nih... memang bad expression aku bagi kat dia nih.. sebab tak faham sangat and dari gaya cakap dia tu aku kurang suka..(at first jerr).  Then, aku search dan dowload lagi banyak video dia and i found his talent! Good in english (amik TESL la katakan) and the way that he try to attract memang lain dari yang lain...macam mana nak cakap ek?? bukan abnormal!  ah, tengok sendiri! ^^ see.. he try to be a contemporary ustaz.. and it's not WRONG. I do see his point about our prophet S.A.W. vlogger nih bagi cerita yang dekat dengan pelajar2..yang kadang-kadang benda 'tu' berlaku dekat diri sendiri (bengg!!) Ada potongan ayat al-Quran dan hadith siap tersedia dalam video tu! yang kadang-kadang kita tahu tapi buat tak endah..or yang memang kita tak pernah tahu sbb taknak ambik tahu! (learn from the mistake) cth: what

rindu saat-saat itu...

wahai malam... tatkala dikau menjelma, membawa bersama memori 'semalam' tak pernah dan takkan pernah ku lupa... aku pernah carik ditusuk kawan. aku pernah menyentuh cinta manusia. namun ianya sementara... kini hanya tinggal memori semalam...  Ya Allah..terasa ingin menangis bila mana aku melihat video yg ditagkan oleh sahabat juga saudara ak sendiri.. teringat aku di zaman muda mudi ku (skang tak tua agy)..zaman form5.. peristiwa setahun yg lepas menggamit beribu kisah aku dan dia..aku dan mereka... mereka yg pernah menjadi kemudi-kemudi kapal form5.. 5 taufiq 5 mahmudah     Form 5 atau dengan kata lainnya "senior".. bukan laa status yg boleh dibanggakan.. banyak tanggungjawab yg perlu dipikul dan dilaksanakan.. menjadi pengawas dan dalam masa yg sama sebagai sahabat betul2 menguji aku tatkala itu... pernah aku terluka dan menjadi parut yg paling dalam namun sekarang tanpa aku sedari parut itu kian sembuh bahkan parut itulah yg menjadi

pandai-pandai membawa diri di perantauan

kenapa mata aku berair ni???? cehh, konon Ijah nak feeling lar nihh..<3 first thing to do before traveling, passport mesti ada oke? second, pastikan ada visa (bg negara tertentu shj)..Third, ada mahram (bg wanita)..Last, pastikan bawak duit yg mencukupi utk pergi-balik...dengaq tuh! bila dekat degara org, kena selalu berwaspada.. jangan mudah percaya pada suspicious person.. mestikan ader yang terbaca dekat paper 'pemerdagangan manusia!' Paling worst 'Awas! Keldai dadah..' bagi perempuan macam aku nih berisiko tinggi bila nak traveling... so, bawak mahram, rasa selamat~ :) mahram nih boleh jugak dikalangan kawan rapat yang dipercayai selain dari kaum keluarga..nak lebih selamat bawak anggota polis! hihiii..Just kidding~