Skip to main content

Perempuan Malas masak



Perempuan zaman Moden sekarang memang lebih suka aktiviti lasak daripada bergaduh dengan periuk kan?!
Dan terbalik pulak bagi lelaki yang sekarang ni ramai menjadi chef spt chef Sherson Lian [5 rencah 5 rasa].
Not only good looking but also good cooker..

Why is this happening?
+Wanita berkerjaya
+Wanita pemalas
+Wanita Tomboy

-Wanita sejak azali memang dah ada bakat 'masak', cuma tidak diasah kerana beberapa faktor. Wanita selalu percaya 'bakat masak' memang untuk kaum wanita dan bila dah kahwin nanti barulah tunjukkan.

- Okeh, remaja sekarang kalau nak masak, suka masak ala western sebab lebih mudah. Masak western untuk peratusan 'menjadi' sangat tinggi dan boleh dapat compliment. So, kalau nak adik-adik atau wife rajin masak dekat dapur mestilah pandai 'puji' sebab wanita ni sangat sensitive dengan kritikan. Wanita cepat lemah jika ada yang comment masakan tak sedap atau kurang rasa, maka wanita jadi tak bersemangat nak masak hidangan lain.

- Lelaki yang suka menunjuk skill memasak melemahkan wanita. Abang-abang suka 'sakat' adik perempuan yang mereka lebih pandai masak (padahal pandai teori) menyebabkan adik perempuan membesar dengan kurang keyakinan.

last word,

"The best Recipe is cooking without Recipe"

Comments

Popular posts from this blog

Segmen: TerjahTahun Baru AisyaHumaira'

Assalamualaikum... Subhanallah, cantik nya gambar pasangan pengantin baru..Dikesempatan ini nk ucapkan selamat pengantin baru, moga berkekalan hingga ke akhir hayat dan mendapat 'waris' yang soleh serta solehah..Aminn... Rasa menarik pulak segmen INI .. Kalau sebut tahun baru mesti nak sebut baju baru, kasut baru, langsir baru..semuanya baru lahh..hihii.. So, kat sini saya nak sebut azam baru saya bagi tahun 2013.. - Azam yang pertama nak dapat result cemerlang dan pointer CGPA yang tinggi..supaya senang dapat biasiswa..Insyaallah.. -Azam yang kedua nak drive kereta dekat highway balik kampung..Saya sebenarnya takut nak drive tapi ntah macam mna boleh ambik lesen kereta..so, tahun 2013 saya kena jadi lebih berani! :D Azam-azam yang lain biarlah menjadi rahsia antara saya dengan-Nya.. p/s: kalu dapat topup 30, sya bersyukur sangat..hihiii.. (gurau jerr..V)

BlogWalking by DayangDeno

Shopping di ShenZhen lebih Murah

MOSTLY PEOPLE SAY " BARANG DI CHINA LEBIH MURAH"  WELL, I THINK SO.. BARU-BARU INI AKU KE SHENZHEN DAN AKU LIHAT BARANG-BARANG TERJUAL DENGAN BEGITU MURAH SEKALI... PALING PENTING, HARGA BOLEH DITAWAR DENGAN SEMURAH YANG MUNGKIN!!! CONTOHNYA NAK BELI BAJU TIDUR BERHARGA 160 YUAN..ANDA BOLEH TAWAR SEHINGGA 25 YUAN SAHAJA! TRY AND BUY IT! TAPI TENGOK MUATAN BAGASI JUGAKLAH.. BIASANYA BARANG-BARANG BUATAN TANGAN SEPERTI SARUNG TILAM, SARUNG BANTAL.. BAJU TIDUR CANTIK DAN BERFESHION SELAIN BARANG TEMBIKAR...MURAH SANGAT!!! SO, SESIAPA YG SEDANG MERANCANG NAK BERCUTI KE LUAR NEGARA CUTI HUJUNG TAHUN NIH..BOLEH LAH CONSIDER NAK PERGI KE SHENZHEN INI.. MAKANAN HALAL JUGA MUDAH TERDAPAT DI RESTORAN-RESTORAN BERDEKATAN TEMPAT PENGINAPAN...  Visa In most cases, a visa should be obtained from a Chinese embassy or consulate before arriving anywhere in China. See the  China  page for more information. Certain nationalities arriving from Hon...