Skip to main content

tidak menjamah nasi selama berhari-hari

Macam apa dah badan aku sekarang, rasa lemah semacam jerr.. keinginan tu ada tapi perut taknak menerima.. rasa meloya jerr tengok makanan.. tambahan pulak sakit kesan dari rawatan braces..
Ini tak lain tak bukan sebab tak sedap hati.. aku memang, selera kena pangkah terus bila rasa kecewa..


Ahad dah start new sem.. sepatutnya aku happy tapi sebaliknya.. Yer lahh sapa yang akan happy bila tengok 'kena repeat paper'. Repeat paper pon aku dah menggigil takut ni pulak kalau kena repeat semester!! mau melayang 'semangat' aku...

Orang cakap senang larh blajar ni semuda ABC 123.. Orang tak rasa apa yang aku alami dekat 'penjara' tu... aku bertunggus lumus study, buat ulang kaji siang malam..aku tak couple, aku tak tadah mata tengok cite korea pon masa exam week..tapi dah takdir aku kena repeat.. apa nak buat?? reda...

lain orang, lain rencahnya, lain universiti, lain ragamnya.. nak jerr aku cabut dari U tu..balik rumah tanam anggur.. tapi silap aribulan kena pesembuq dengan 'sedara mara' jenuh aku nak pujuk mak aku yg kecewa...lagi parah bila kena paksa kahwin nanti.. tak mau aku! cukup lahh anak-anak buah yang aku ada sekarang nihh..







Satu je prinsip aku pegang dari dulu, jangan mengalah! aku percaya ada sebab Allah beri aku ujian ini.. akan ada sinar suatu hari nanti.. 

Comments

Popular posts from this blog

Segmen: TerjahTahun Baru AisyaHumaira'

Assalamualaikum... Subhanallah, cantik nya gambar pasangan pengantin baru..Dikesempatan ini nk ucapkan selamat pengantin baru, moga berkekalan hingga ke akhir hayat dan mendapat 'waris' yang soleh serta solehah..Aminn... Rasa menarik pulak segmen INI .. Kalau sebut tahun baru mesti nak sebut baju baru, kasut baru, langsir baru..semuanya baru lahh..hihii.. So, kat sini saya nak sebut azam baru saya bagi tahun 2013.. - Azam yang pertama nak dapat result cemerlang dan pointer CGPA yang tinggi..supaya senang dapat biasiswa..Insyaallah.. -Azam yang kedua nak drive kereta dekat highway balik kampung..Saya sebenarnya takut nak drive tapi ntah macam mna boleh ambik lesen kereta..so, tahun 2013 saya kena jadi lebih berani! :D Azam-azam yang lain biarlah menjadi rahsia antara saya dengan-Nya.. p/s: kalu dapat topup 30, sya bersyukur sangat..hihiii.. (gurau jerr..V)

BlogWalking by DayangDeno

Shopping di ShenZhen lebih Murah

MOSTLY PEOPLE SAY " BARANG DI CHINA LEBIH MURAH"  WELL, I THINK SO.. BARU-BARU INI AKU KE SHENZHEN DAN AKU LIHAT BARANG-BARANG TERJUAL DENGAN BEGITU MURAH SEKALI... PALING PENTING, HARGA BOLEH DITAWAR DENGAN SEMURAH YANG MUNGKIN!!! CONTOHNYA NAK BELI BAJU TIDUR BERHARGA 160 YUAN..ANDA BOLEH TAWAR SEHINGGA 25 YUAN SAHAJA! TRY AND BUY IT! TAPI TENGOK MUATAN BAGASI JUGAKLAH.. BIASANYA BARANG-BARANG BUATAN TANGAN SEPERTI SARUNG TILAM, SARUNG BANTAL.. BAJU TIDUR CANTIK DAN BERFESHION SELAIN BARANG TEMBIKAR...MURAH SANGAT!!! SO, SESIAPA YG SEDANG MERANCANG NAK BERCUTI KE LUAR NEGARA CUTI HUJUNG TAHUN NIH..BOLEH LAH CONSIDER NAK PERGI KE SHENZHEN INI.. MAKANAN HALAL JUGA MUDAH TERDAPAT DI RESTORAN-RESTORAN BERDEKATAN TEMPAT PENGINAPAN...  Visa In most cases, a visa should be obtained from a Chinese embassy or consulate before arriving anywhere in China. See the  China  page for more information. Certain nationalities arriving from Hon...