Skip to main content

baju Muslimah terlaris...

Up To Date dengan cara Islam


Assalamualaikum...
Meh sini cek Pah nak cite gosip terbaru edisi 2011..hehe..
You all nak pakai baju cantik-cantik tak?? fabrik yg selesa??? namun masih mengekalkan ciri-ciri keislaman???

sebagai wanita..anda MESTI tahu cara pemakaian yg bertepatan dengan sya'riah utk menjadi Muslimah...

perkara asas yg anda WAJIB tahu:

** pakaian yg menutup aurat

** tidak JARANG

** Longgar

** tidak terlalu menonjol










 (actually tak susah nk cari baju yg sesuai dgn ciri-ciri muslimah..Utk menjadi muslimah tak perlu laa nk pakai pakaian yg labuh, seperti berjubah dan memakai purdah..cukup laa pakaian itu menutup aurat..)

(so, buang jauh pandangan negatif susah nk cari baju yg berciri muslimah...oke?? ) XD





di bawah nihh antara Link blog atau laman-laman sesawang yg boleh anda search utk cari pakaian MUSLIMAH melalui online... local dan negara jiran  (indonesia)  :

http://murahjer2u.blogspot.com/2011/03/t-shirt-muslimah-zariya-collection-part.html

http://www.salamsantun.com/onlineshop/

http://www.tshirtlabuhmuslimah.com/

http://zariya-muslimah.com/shop/index.php

http://www.butikdewi.com/

http://www.baju-bajumuslimah.com/


but i suggest you all cari baju kat sini: :)
i do prefer buy muslimah t-shirt here because it's look nice dan harga pon Cantekkk! :P




http://zariya-muslimah.com/shop/index.php

saiz yg desediakan:




See, bnyak kan baju yg cantik-cantik dgn saiz yg sesuai dgn kita sebagai wanita Islam.. Islam pada nama, i.c dan penampilan..InsyaAllah.. sama-sama kita berubah :)


jom, pakat beli baju muslimah okehh??! hehe

Comments

Popular posts from this blog

Segmen: TerjahTahun Baru AisyaHumaira'

Assalamualaikum... Subhanallah, cantik nya gambar pasangan pengantin baru..Dikesempatan ini nk ucapkan selamat pengantin baru, moga berkekalan hingga ke akhir hayat dan mendapat 'waris' yang soleh serta solehah..Aminn... Rasa menarik pulak segmen INI .. Kalau sebut tahun baru mesti nak sebut baju baru, kasut baru, langsir baru..semuanya baru lahh..hihii.. So, kat sini saya nak sebut azam baru saya bagi tahun 2013.. - Azam yang pertama nak dapat result cemerlang dan pointer CGPA yang tinggi..supaya senang dapat biasiswa..Insyaallah.. -Azam yang kedua nak drive kereta dekat highway balik kampung..Saya sebenarnya takut nak drive tapi ntah macam mna boleh ambik lesen kereta..so, tahun 2013 saya kena jadi lebih berani! :D Azam-azam yang lain biarlah menjadi rahsia antara saya dengan-Nya.. p/s: kalu dapat topup 30, sya bersyukur sangat..hihiii.. (gurau jerr..V)

BlogWalking by DayangDeno

Shopping di ShenZhen lebih Murah

MOSTLY PEOPLE SAY " BARANG DI CHINA LEBIH MURAH"  WELL, I THINK SO.. BARU-BARU INI AKU KE SHENZHEN DAN AKU LIHAT BARANG-BARANG TERJUAL DENGAN BEGITU MURAH SEKALI... PALING PENTING, HARGA BOLEH DITAWAR DENGAN SEMURAH YANG MUNGKIN!!! CONTOHNYA NAK BELI BAJU TIDUR BERHARGA 160 YUAN..ANDA BOLEH TAWAR SEHINGGA 25 YUAN SAHAJA! TRY AND BUY IT! TAPI TENGOK MUATAN BAGASI JUGAKLAH.. BIASANYA BARANG-BARANG BUATAN TANGAN SEPERTI SARUNG TILAM, SARUNG BANTAL.. BAJU TIDUR CANTIK DAN BERFESHION SELAIN BARANG TEMBIKAR...MURAH SANGAT!!! SO, SESIAPA YG SEDANG MERANCANG NAK BERCUTI KE LUAR NEGARA CUTI HUJUNG TAHUN NIH..BOLEH LAH CONSIDER NAK PERGI KE SHENZHEN INI.. MAKANAN HALAL JUGA MUDAH TERDAPAT DI RESTORAN-RESTORAN BERDEKATAN TEMPAT PENGINAPAN...  Visa In most cases, a visa should be obtained from a Chinese embassy or consulate before arriving anywhere in China. See the  China  page for more information. Certain nationalities arriving from Hon...