Skip to main content

Lakorn Thai- Panyachon kon krua



warga blog yg dimuliakan, apa khabar?
sihatlah hendak-Nya...

Yehhh, cuti semester telah bermula!
setelah penat bersabung paper
kini tiba masa untuk ENJOY!!

Perkara pertama yang aku mesti buat
bukak FB (twitter, malas nak bukak)
lepas tu +New tab and click You Tube
type... Thailand lakorn
perghh, macam2 drama dari negara jiran dapat tengok..
ader siap translate Eng...

okehh, sekarang aku dok layan cerita 'Panya Chon Kon Krua' starring Mark Prin and Kim Kimberly









sinopsis:

Amika (kimberly) bercita-cita untuk menyiapkan manuskrip bagi semester akhirnya. Untuk itu, amika perlukan cerita dan telah memilih untuk menyamar sebagai pembantu rumah bernama Cha-em. Sepanjang berkerja disitu, pelbagai kemelut melanda yang melibatkan Cha-em dan membuatkan Tum (Mark Prin) sentiasa curiga dengannya. Cha-em sentiasa cuba ingin menutup penyamarannya, manakala Tum sentiasa ada untuk menyelidiki identiti cha-em. Satu persatu insiden yang akhirnya mendekatkan hubungan antara boss dan pembantu rumah.

 Ibu saudara Tum meminta anaknya datang menemani Tum yang sedang demam dan meminta Cha-em datang ke apartment untuk membuat kerja pembersihan. Sedang Tum dalam bilik, datang seorang foreigner meminta bantuan dan telah menganggap Cha-em merupakan teman istimewa Tum. Foreigner tersebut meminta penjelasan cara untuk ke suatu tempat dalam bahasa Inggeris. Tum terdengar dan cuba untuk membantu cha-em menjelaskannya. Tapi, Cha-em terlebih dahulu menjawapnya dan ia membuatkan Tum sedikit terkejut!

Tum membawa sepupunya dan dua pembantu iaitu Cha-em dan Pong ke sebuah resort. Sepanjang di resort, Tum sangat cemburu dangan kedekatan cha-emn dan Pong. Untuk tu, dia membawa sepupunya keluar bersiar-siar. Tiba-tiba Tum melihat cha-em sedang makan bersuapan bersama seorang governor Chiang Mai di dalam sebuah restoran dan ia membuatkan Tum sangat marah dan cemburu.

 Perasaan mula berputik tetapi keduanya cuba mendustakan cinta yang mula bercambah dengan adegan gaduh dan cemburu. Tum mula berjauh saat ibunya memberi amaran supaya mencari jodoh yang setaraf dan sedarjat sedangkan Cha-em takut rahsianya akan terbongakar jika dia terus dekat dengan Tum. Apakah rahsia yang cuba diselindung Cha-em? Dapatkan Tum menyatakan cintanya?




lakorn ni ada dalam Eng Subbed bagaimanapun ia berdasarkan sejauh mana translator dapat mengaploadnya. Setakat ini selepas episode 3 aku tengok tiada bahasa sebab lokorn ini masih On Air.

You tube with english subbed:
http://www.youtube.com/playlist?list=PLSu1FShEq6bEjtOcxJZl4mmz0SUJ-KdHz&feature=plcp

without eng subbed: (faster than eng subbed)
http://www.youtube.com/playlist?list=PL0fV3fKjrF_o0S4WorbDfXMYryJLdgPsd&feature=plcp





Wow Wow Wow: Olives
(panyachon kon krua ost)


Comments

Popular posts from this blog

::vlogger::

Please be upon to you... Cakap BAHASA lah, lagi senang (walau BENL student) Mula-mula tengok video nih... memang bad expression aku bagi kat dia nih.. sebab tak faham sangat and dari gaya cakap dia tu aku kurang suka..(at first jerr).  Then, aku search dan dowload lagi banyak video dia and i found his talent! Good in english (amik TESL la katakan) and the way that he try to attract memang lain dari yang lain...macam mana nak cakap ek?? bukan abnormal!  ah, tengok sendiri! ^^ see.. he try to be a contemporary ustaz.. and it's not WRONG. I do see his point about our prophet S.A.W. vlogger nih bagi cerita yang dekat dengan pelajar2..yang kadang-kadang benda 'tu' berlaku dekat diri sendiri (bengg!!) Ada potongan ayat al-Quran dan hadith siap tersedia dalam video tu! yang kadang-kadang kita tahu tapi buat tak endah..or yang memang kita tak pernah tahu sbb taknak ambik tahu! (learn from the mistake) cth: what

rindu saat-saat itu...

wahai malam... tatkala dikau menjelma, membawa bersama memori 'semalam' tak pernah dan takkan pernah ku lupa... aku pernah carik ditusuk kawan. aku pernah menyentuh cinta manusia. namun ianya sementara... kini hanya tinggal memori semalam...  Ya Allah..terasa ingin menangis bila mana aku melihat video yg ditagkan oleh sahabat juga saudara ak sendiri.. teringat aku di zaman muda mudi ku (skang tak tua agy)..zaman form5.. peristiwa setahun yg lepas menggamit beribu kisah aku dan dia..aku dan mereka... mereka yg pernah menjadi kemudi-kemudi kapal form5.. 5 taufiq 5 mahmudah     Form 5 atau dengan kata lainnya "senior".. bukan laa status yg boleh dibanggakan.. banyak tanggungjawab yg perlu dipikul dan dilaksanakan.. menjadi pengawas dan dalam masa yg sama sebagai sahabat betul2 menguji aku tatkala itu... pernah aku terluka dan menjadi parut yg paling dalam namun sekarang tanpa aku sedari parut itu kian sembuh bahkan parut itulah yg menjadi

pandai-pandai membawa diri di perantauan

kenapa mata aku berair ni???? cehh, konon Ijah nak feeling lar nihh..<3 first thing to do before traveling, passport mesti ada oke? second, pastikan ada visa (bg negara tertentu shj)..Third, ada mahram (bg wanita)..Last, pastikan bawak duit yg mencukupi utk pergi-balik...dengaq tuh! bila dekat degara org, kena selalu berwaspada.. jangan mudah percaya pada suspicious person.. mestikan ader yang terbaca dekat paper 'pemerdagangan manusia!' Paling worst 'Awas! Keldai dadah..' bagi perempuan macam aku nih berisiko tinggi bila nak traveling... so, bawak mahram, rasa selamat~ :) mahram nih boleh jugak dikalangan kawan rapat yang dipercayai selain dari kaum keluarga..nak lebih selamat bawak anggota polis! hihiii..Just kidding~