Skip to main content

Perpisahan

dari lagak ayat macam nk break up!
eh, jgn silap oke, bukan pasal break up or divorce!
nih pisah antara kawan jer.. tak serius tapi memilukan...

Dulu, aku taku sangat nk msuk universiti...tp aku cekalkan hati
Dari hari orentasi aku ingt aku takkan dapat kawan mcm kat sek dulu.. Allah lebih mengetahui, aku dapat 3 org rakan sebilik.. pergi mana2 asik bersama dan automatik jadi kawan baik. masa tuhh kawan yg aku paling kenal ialah Sherin, Nabiha dan Sha.orentasi diadakan hanya seminggu kat petaling jaya.. Kemudian kami pindah ke Nilai seremban utk mulakan sem pertama disana. Sha tak ikut sebab dah tukar course dr BEN ke Pharmacy. Minat dia ke arah tuhh..

Fuhh, nak pindah ke Nilai satu hal...dengan banyak barangnya dengan khabar angin yg macam2 laa.. ader yg kata tak best, kna duduk kat rumah kedai la... aku pon jadi cuak.. Dalm bas macam2 aku pikir, boleh survive ke tak? but, mcm mat lutfi ckp laa, "Don't judge a book by it's cover"

Nilai tuhh cantik sbenarnya. final decision aku tak salah.. tempat tuhh mmg klasik dan bebas. 'freedom' mcm mna yg korang mahukan?? freedom dr segi pakaian, outing?? suma perfect.. it's depand on self laa nk jaga diri.. mmg kna pandai berdikari dan jaga diri.. sebab terlalu bebas. obsviously, bebas xdek tembok..haha


Rakan?? kat sini kita dapat belajar berkawan. okeh, yg tak reti nk berkawan boleh datang tempat nihh! hehe.. sies, bnyak gilew kawan!! aku ditakdirkan dapat kawan dorm seramai 16 org.. bagi yg terkejut, tutup mulut tuhh! hehe.. 16 org mmg angka yg besar..ntah, hostel yg aku duduki gna sistem dorm beza laa dr sistem bilik2 mcm kat tempat ank buah aku semalam.. sistem bilik agak bosan, tdo, makan, study jumpe kwan yg sama, len ngn tempat aku.. so, mmg seronok laa bg aku yg talkactive nihh..hehehehe


Makan? tak cah cite laa.. berderet kedai makan babe! nmapon rumah kedai.. nak makan apa?? kat situ ada restoran kawah Thai, kedai mamak, restoran Twin's cafe, restoran cfs n macam2 agy laa.. 7Eleven pon ada cekk kak oiiii! tpi, bagi aku yg tinggal dekat block A agak jauh skit dr tempat makan..huhuu.. on the other hand, baru ada cabaran utk diet! lalala.block aku dekat dengan masjid, Alhamdulillah dekat aku dengn rumah Allah maka makin dekat aku ingat Allah..hehe


special day?? a.k.a holiday kami boleh pilih, nk balik rumah pon boleh atau jalan2 sekita Nilai.. aku paling suka balik but sjak malu gigi patah aku jadi penduduk tetap dah.. so, bila cuti, aku ajak laa member2 bilik kuar g Nilai square, Nilai 3, McD, Giant or Tesco. klu bnyak duit.. kami jalan area Seremban.haha. Agak terkilan sbb tak dapat pegi 'ice room' walaupon dekat :( Oppss..lupa cita time puasa dulu..puasa dulu hampir tiap hari pegi terawih sama-sama.hehe


Sekejap je masa berlalu, empat bulan zappp cam tuhh je... byak perkara yg terjadi.. saat-saat indah paling aku takkan lupakan. sampai masanya kami berpisah.. Kelmarin kami bergerak arah masing-masing.. sedihhnya. Hope, lepas 3 bulan leh jumpa mereka lagi...




Comments

Popular posts from this blog

::vlogger::

Please be upon to you... Cakap BAHASA lah, lagi senang (walau BENL student) Mula-mula tengok video nih... memang bad expression aku bagi kat dia nih.. sebab tak faham sangat and dari gaya cakap dia tu aku kurang suka..(at first jerr).  Then, aku search dan dowload lagi banyak video dia and i found his talent! Good in english (amik TESL la katakan) and the way that he try to attract memang lain dari yang lain...macam mana nak cakap ek?? bukan abnormal!  ah, tengok sendiri! ^^ see.. he try to be a contemporary ustaz.. and it's not WRONG. I do see his point about our prophet S.A.W. vlogger nih bagi cerita yang dekat dengan pelajar2..yang kadang-kadang benda 'tu' berlaku dekat diri sendiri (bengg!!) Ada potongan ayat al-Quran dan hadith siap tersedia dalam video tu! yang kadang-kadang kita tahu tapi buat tak endah..or yang memang kita tak pernah tahu sbb taknak ambik tahu! (learn from the mistake) cth: what

rindu saat-saat itu...

wahai malam... tatkala dikau menjelma, membawa bersama memori 'semalam' tak pernah dan takkan pernah ku lupa... aku pernah carik ditusuk kawan. aku pernah menyentuh cinta manusia. namun ianya sementara... kini hanya tinggal memori semalam...  Ya Allah..terasa ingin menangis bila mana aku melihat video yg ditagkan oleh sahabat juga saudara ak sendiri.. teringat aku di zaman muda mudi ku (skang tak tua agy)..zaman form5.. peristiwa setahun yg lepas menggamit beribu kisah aku dan dia..aku dan mereka... mereka yg pernah menjadi kemudi-kemudi kapal form5.. 5 taufiq 5 mahmudah     Form 5 atau dengan kata lainnya "senior".. bukan laa status yg boleh dibanggakan.. banyak tanggungjawab yg perlu dipikul dan dilaksanakan.. menjadi pengawas dan dalam masa yg sama sebagai sahabat betul2 menguji aku tatkala itu... pernah aku terluka dan menjadi parut yg paling dalam namun sekarang tanpa aku sedari parut itu kian sembuh bahkan parut itulah yg menjadi

pandai-pandai membawa diri di perantauan

kenapa mata aku berair ni???? cehh, konon Ijah nak feeling lar nihh..<3 first thing to do before traveling, passport mesti ada oke? second, pastikan ada visa (bg negara tertentu shj)..Third, ada mahram (bg wanita)..Last, pastikan bawak duit yg mencukupi utk pergi-balik...dengaq tuh! bila dekat degara org, kena selalu berwaspada.. jangan mudah percaya pada suspicious person.. mestikan ader yang terbaca dekat paper 'pemerdagangan manusia!' Paling worst 'Awas! Keldai dadah..' bagi perempuan macam aku nih berisiko tinggi bila nak traveling... so, bawak mahram, rasa selamat~ :) mahram nih boleh jugak dikalangan kawan rapat yang dipercayai selain dari kaum keluarga..nak lebih selamat bawak anggota polis! hihiii..Just kidding~