Skip to main content

Sambutan Aidilfitri dan Salam Perpisahan..

Assalamualaikum ya sahabat..

Seorang sahabat adalah yang dapat mendengarkan lagu didalam hatimu dan akan menyanyikan kembali tatkala kau lupa akan bait-baitnya.


Nurkilan ini khas utk dormmate ana: Sal, Biha. Adda, Ira, Fazira, Era, Sherin, Zureen,Dayah, Wan, Teak, Iza, Ain, Farah, Farida dan Mimi....




Terima kasih...sukran..thank you..arigato..kamsahamida to all my roommate.. saat ana mencarikkan nurkilan ini...kamu semua ada bersama tapi tak perasaan kott.. almaklum laa ada yg busy mengemas bagasi, ada yg sedang menjamu selera ayam KFC, ada juga yg sedang makan ikan pari..hikhik..tak ketinggalan jugak yg berada dalam mood  lagu raya..lalalala..walau masih 'agak' terlalu awal.. tapi takpa laa kan... ahak ahakkk   SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR DAN BATIN..:)


Malam nihh kita makan Besar.. lain dari biasa...hmm.. makan besar nihh bersebab...sebabnya...aihh, nanti laa dulu nk cite...jeng..jeng... berbargai cara kami fikirkan utk suprise kan seorang sahabat ana nihh.. ajak keluar taknak.. ajak g bazaar baru nak.ngeee~~

ok, apa lagi kami pon take action!!! hehe...


Azan pon berkumandang.. solat berjemaah bersama dan berbuka bersama.. sambil makan sambil mengimbau kembali nostalgia di awal perkenalan kita..

kita happy2 together tapi dia sebalik kegembiraan itu terselit sebak di hati menantikan saatnya perpisahan our Mommy, Sal.. kami bukan sesiapa utk menghalang setiap langkahmu namun kami mengharapkan Sal akan selalu bersama di hati-hati kami..walau mungkin akan dipisahkan oleh jarak dan waktu..andai itu berlaku...ingati laa kami adalah sahabat anti utk hari ini...hari esok dan masa hadapan..

Kita bertemu kerana Allah..dan kita berpisah jugak dengan kehendak-Nya.. kita masih akan berjumpakan selepas cuti raya nihh..Insyaallah..




Jangan pernah menyesal
karena pernah mengenalku
aku telah menciptakan hari yang ajaib bagimu
kenang aku dalam langkah yang ceriah
Jangan pernah melupakan
bahwa kita pernah bersenda tawa
mengukir kisah menabjubkan
setelah lelah melepas kerja
Bagiku kamu adalah keindahan
bagimu aku adalah kehebatan
kita selalu hanyut dalam pujian
terhanyut mimpi yang kelak harus terjadi
Kamu pergi dengan langkah haru
dan akan bertemu lagi entah kapan
bungkus pengalaman yang kita kenal
menceritakannya kembali
waktu kita bertemu lagi
sayonara……
kawan yang tidak pernah menjadi kawan
kekasih yang tidak pernah menjadi kekasih
sampai jumpa dengan cerita yang lebih indah
di kemudian hari……….







Tidaklah kita dapat mengenal oranglain melainkan dengan 3 waktu.
Tidak dapat diketahui adakan seorang itu pemaaf melainkan ketika dia marah. Tidak dapat dikenal seorang itu berani melainkan pada waktu berjuang. Tidak dapat dikenal sahabat melainkan waktu kesusahan.








Comments

Popular posts from this blog

::vlogger::

Please be upon to you... Cakap BAHASA lah, lagi senang (walau BENL student) Mula-mula tengok video nih... memang bad expression aku bagi kat dia nih.. sebab tak faham sangat and dari gaya cakap dia tu aku kurang suka..(at first jerr).  Then, aku search dan dowload lagi banyak video dia and i found his talent! Good in english (amik TESL la katakan) and the way that he try to attract memang lain dari yang lain...macam mana nak cakap ek?? bukan abnormal!  ah, tengok sendiri! ^^ see.. he try to be a contemporary ustaz.. and it's not WRONG. I do see his point about our prophet S.A.W. vlogger nih bagi cerita yang dekat dengan pelajar2..yang kadang-kadang benda 'tu' berlaku dekat diri sendiri (bengg!!) Ada potongan ayat al-Quran dan hadith siap tersedia dalam video tu! yang kadang-kadang kita tahu tapi buat tak endah..or yang memang kita tak pernah tahu sbb taknak ambik tahu! (learn from the mistake) cth: what

rindu saat-saat itu...

wahai malam... tatkala dikau menjelma, membawa bersama memori 'semalam' tak pernah dan takkan pernah ku lupa... aku pernah carik ditusuk kawan. aku pernah menyentuh cinta manusia. namun ianya sementara... kini hanya tinggal memori semalam...  Ya Allah..terasa ingin menangis bila mana aku melihat video yg ditagkan oleh sahabat juga saudara ak sendiri.. teringat aku di zaman muda mudi ku (skang tak tua agy)..zaman form5.. peristiwa setahun yg lepas menggamit beribu kisah aku dan dia..aku dan mereka... mereka yg pernah menjadi kemudi-kemudi kapal form5.. 5 taufiq 5 mahmudah     Form 5 atau dengan kata lainnya "senior".. bukan laa status yg boleh dibanggakan.. banyak tanggungjawab yg perlu dipikul dan dilaksanakan.. menjadi pengawas dan dalam masa yg sama sebagai sahabat betul2 menguji aku tatkala itu... pernah aku terluka dan menjadi parut yg paling dalam namun sekarang tanpa aku sedari parut itu kian sembuh bahkan parut itulah yg menjadi

pandai-pandai membawa diri di perantauan

kenapa mata aku berair ni???? cehh, konon Ijah nak feeling lar nihh..<3 first thing to do before traveling, passport mesti ada oke? second, pastikan ada visa (bg negara tertentu shj)..Third, ada mahram (bg wanita)..Last, pastikan bawak duit yg mencukupi utk pergi-balik...dengaq tuh! bila dekat degara org, kena selalu berwaspada.. jangan mudah percaya pada suspicious person.. mestikan ader yang terbaca dekat paper 'pemerdagangan manusia!' Paling worst 'Awas! Keldai dadah..' bagi perempuan macam aku nih berisiko tinggi bila nak traveling... so, bawak mahram, rasa selamat~ :) mahram nih boleh jugak dikalangan kawan rapat yang dipercayai selain dari kaum keluarga..nak lebih selamat bawak anggota polis! hihiii..Just kidding~