Skip to main content

"GAGAL"

Salam... huhuuu.. pekataan 'gagal' tu petama kali ak merasa slma 18 thn aku idop..huhuu
but, i just think positive.. gagal sekali tak bermakna gagal selamanya.. lgipun gagal ujian memandu jerp pon...

Semalam, otak ak dah blank saat mula memandu tuk test bukit ngn jpj... wat nih salah...wat tu salah... tkan clush berbunyik..hah, ak panik serta merta!! yg jpj tu lak ngn lagak bungkak marah2 ak kat ats bukit.. amik msa 4.50 saat nak nek bukit, mne tak nek sehhh jpj tua tue.. klu laa dia cuba memahami ketegangan ak???? dr pagi menunggu kul 3 ptg bru leh test, mne ak tak hangin dan ilang mood??? hhmm..ak tak memahami butir2 percakapan dia, tpi budak2 len perasan ak kna marah teruk?? ak pon wat poyo jerkk...nk marah ak ikot kau laa en,jpj tua! 

cekgu ak lak asik merayap ntah kemana, saat ak perlukan dia, dia takdek! betapa hancurnya hati ak :(
tepaksalah mintak tolong ngn cekgu len.. cari 'cekgu angkat'..mujur laa ada yg sanggup membantu insan yg teraniaya ini..uhukuhuk~ ak ingt dah gagal kna balik, ak pon daa tk than ngn cuaca panas.. migrain ak dah mula control minda dan jasad ak!! hmm... walau gagal kna test tuk bahagian 2 iaitu masok bandar.. what?! NO!

Nak wat camne agy, ak kuatkan je laa hati lawan penyakit ak yg mula mengambil alih... okehh, ak bwk agak elok laa..just ade sket2 part yg ak sndri pon tak tau ape dh jadi..mujur, en.jpj tuh baik hati..walau muka dia masam mencuka.. n nampak garang, takut siot ak! dia bg aku lulus! time kasih en.jpj..

tetiba ada sorang cekgu pempuan cari ak dah berkata " awok, awok jangan sdeh yerr, bukan saloh awok, keta tuh yg bermasalah, cable tang clush dah putus!" " oO0, yg keta berasap tuhh, keta yg sy bawak td??" hmmmmmmmmmmmmmmmm... ak, heran... bila ak pikir2 blik, patut laa npe ak tkn clush jerp berbunyi.. hmm.. dah terlambat, ak ttp kna mengulang.. mne ak nak cari keberanian lagi..ak dah tak mampu nk menghadap kelas2 yg pasti memboringkan!

Next week kna laa ak mengulang test bukit..aduhhh! ak tah trauma! boleh pengsan ak lahh!



pesanan: spa2 yg kja jpj dan ade dikalangn famili dia bekerja jpj, tolong laa beritahu mereka jangan nak marah2 sangat.. semangat org boleh hilang dan berasa lemah sangat.. lgipon org yg kna test jpj bukanlah reti sangat nak drive agy, ingt org takdek perasaan kew??? tolonglaa memahami....klu nak marah2 sgt org pgi tukar kja jadi polis penjara! 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

::vlogger::

Please be upon to you... Cakap BAHASA lah, lagi senang (walau BENL student) Mula-mula tengok video nih... memang bad expression aku bagi kat dia nih.. sebab tak faham sangat and dari gaya cakap dia tu aku kurang suka..(at first jerr).  Then, aku search dan dowload lagi banyak video dia and i found his talent! Good in english (amik TESL la katakan) and the way that he try to attract memang lain dari yang lain...macam mana nak cakap ek?? bukan abnormal!  ah, tengok sendiri! ^^ see.. he try to be a contemporary ustaz.. and it's not WRONG. I do see his point about our prophet S.A.W. vlogger nih bagi cerita yang dekat dengan pelajar2..yang kadang-kadang benda 'tu' berlaku dekat diri sendiri (bengg!!) Ada potongan ayat al-Quran dan hadith siap tersedia dalam video tu! yang kadang-kadang kita tahu tapi buat tak endah..or yang memang kita tak pernah tahu sbb taknak ambik tahu! (learn from the mistake) cth: what

rindu saat-saat itu...

wahai malam... tatkala dikau menjelma, membawa bersama memori 'semalam' tak pernah dan takkan pernah ku lupa... aku pernah carik ditusuk kawan. aku pernah menyentuh cinta manusia. namun ianya sementara... kini hanya tinggal memori semalam...  Ya Allah..terasa ingin menangis bila mana aku melihat video yg ditagkan oleh sahabat juga saudara ak sendiri.. teringat aku di zaman muda mudi ku (skang tak tua agy)..zaman form5.. peristiwa setahun yg lepas menggamit beribu kisah aku dan dia..aku dan mereka... mereka yg pernah menjadi kemudi-kemudi kapal form5.. 5 taufiq 5 mahmudah     Form 5 atau dengan kata lainnya "senior".. bukan laa status yg boleh dibanggakan.. banyak tanggungjawab yg perlu dipikul dan dilaksanakan.. menjadi pengawas dan dalam masa yg sama sebagai sahabat betul2 menguji aku tatkala itu... pernah aku terluka dan menjadi parut yg paling dalam namun sekarang tanpa aku sedari parut itu kian sembuh bahkan parut itulah yg menjadi

pandai-pandai membawa diri di perantauan

kenapa mata aku berair ni???? cehh, konon Ijah nak feeling lar nihh..<3 first thing to do before traveling, passport mesti ada oke? second, pastikan ada visa (bg negara tertentu shj)..Third, ada mahram (bg wanita)..Last, pastikan bawak duit yg mencukupi utk pergi-balik...dengaq tuh! bila dekat degara org, kena selalu berwaspada.. jangan mudah percaya pada suspicious person.. mestikan ader yang terbaca dekat paper 'pemerdagangan manusia!' Paling worst 'Awas! Keldai dadah..' bagi perempuan macam aku nih berisiko tinggi bila nak traveling... so, bawak mahram, rasa selamat~ :) mahram nih boleh jugak dikalangan kawan rapat yang dipercayai selain dari kaum keluarga..nak lebih selamat bawak anggota polis! hihiii..Just kidding~