Skip to main content

Tahniah! Selamat Hari Raya :D

                                **~ ~ ~** ~ ~ ~** ~ ~ ~**




Berlalu lah sudah ramadan, 
sebulan berpuasa,



Anak muda dirantauan,
kini pulang ke desa,
ibu dan ayah keriangan....

Haii..Hai...Haii... Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan... (batin takyah lar kott~).. Adik-adik, dapat berapa duit raya??? ada dapat dalam RM100... RM 200???? (dengan muka keterujaan)

Yang kakak-kakak pon masih dapat lagi kah???? huhuuu... Untung lahh!!


flashback.......... [Raya pertama] "jom semayang raya" Semangat jerr suma jalan kaki ke masjid dengan pakai baju barunya..hahaha

"eh, aok tepi sana lahhh..." "taknak! nak duduk tengah biar nampak muka ni hah"...Sibuk jerr abang aku nak bergambar jugak... Takpe, ini hari aku kasi chance sebab Hari Raya. Hahahaha


[Raya ketiga] hari ini special sikit sebab aku ikut rombongan pertunangan saudara aku,tak sangka dia bakal kahwin dengan cikgu yang pernah ajar aku dulu... Tahniah Haris dah cikgu Norbaidura :D
Macam kilat, aku dan syakirah plan nak beraya bersama... satu kereta persona aku angkut pergi beraya kat rumah ustaz Iqbal dan rumah ustazah Raudhah... Nabilah dan afifah pon ikot aku beraya... cantekk lahhh...beraya bersama kawan-kawan dan anak saudara yang sebaya!!!!!!!


[Raya kelima]
Semanagat lagi bangun awal sebab nak konvoi beraya ke rumah cikgu-cikgu sekolah menengah.. Adalah dalam 5 buah kereta. terkejut 'monyet' cikgu aku... 20orang semua datang serbu!
Aku hire sorang mr.driver. Naim sudi gilerrr jadi mr.driver beraya dari rumah ke rumah. Maybe sebab ada bunga-bunga yang sedang mekar, tinggal pilih jerrr mana nak petik...hihiiii


Alhamdulillah, dapat lah 6 buah rumah aku beraya..heheee Tragik bila aku ingat member pempuan aku bawak kete... bawak kete macam bawak jet! seriously, lajuuuuu...Thanks kawan-kawan beri aku kenangan indah di minggu raya... :D 


LOve You!!!!! Umuuahhh!!!

Comments

Popular posts from this blog

Segmen: TerjahTahun Baru AisyaHumaira'

Assalamualaikum... Subhanallah, cantik nya gambar pasangan pengantin baru..Dikesempatan ini nk ucapkan selamat pengantin baru, moga berkekalan hingga ke akhir hayat dan mendapat 'waris' yang soleh serta solehah..Aminn... Rasa menarik pulak segmen INI .. Kalau sebut tahun baru mesti nak sebut baju baru, kasut baru, langsir baru..semuanya baru lahh..hihii.. So, kat sini saya nak sebut azam baru saya bagi tahun 2013.. - Azam yang pertama nak dapat result cemerlang dan pointer CGPA yang tinggi..supaya senang dapat biasiswa..Insyaallah.. -Azam yang kedua nak drive kereta dekat highway balik kampung..Saya sebenarnya takut nak drive tapi ntah macam mna boleh ambik lesen kereta..so, tahun 2013 saya kena jadi lebih berani! :D Azam-azam yang lain biarlah menjadi rahsia antara saya dengan-Nya.. p/s: kalu dapat topup 30, sya bersyukur sangat..hihiii.. (gurau jerr..V)

BlogWalking by DayangDeno

Shopping di ShenZhen lebih Murah

MOSTLY PEOPLE SAY " BARANG DI CHINA LEBIH MURAH"  WELL, I THINK SO.. BARU-BARU INI AKU KE SHENZHEN DAN AKU LIHAT BARANG-BARANG TERJUAL DENGAN BEGITU MURAH SEKALI... PALING PENTING, HARGA BOLEH DITAWAR DENGAN SEMURAH YANG MUNGKIN!!! CONTOHNYA NAK BELI BAJU TIDUR BERHARGA 160 YUAN..ANDA BOLEH TAWAR SEHINGGA 25 YUAN SAHAJA! TRY AND BUY IT! TAPI TENGOK MUATAN BAGASI JUGAKLAH.. BIASANYA BARANG-BARANG BUATAN TANGAN SEPERTI SARUNG TILAM, SARUNG BANTAL.. BAJU TIDUR CANTIK DAN BERFESHION SELAIN BARANG TEMBIKAR...MURAH SANGAT!!! SO, SESIAPA YG SEDANG MERANCANG NAK BERCUTI KE LUAR NEGARA CUTI HUJUNG TAHUN NIH..BOLEH LAH CONSIDER NAK PERGI KE SHENZHEN INI.. MAKANAN HALAL JUGA MUDAH TERDAPAT DI RESTORAN-RESTORAN BERDEKATAN TEMPAT PENGINAPAN...  Visa In most cases, a visa should be obtained from a Chinese embassy or consulate before arriving anywhere in China. See the  China  page for more information. Certain nationalities arriving from Hon...