Skip to main content

Bazaar Ramadan in Malaysia :::.



.::gambar hiasan::.



Assalamualaikum....

Hari ke-4 puasa.. apa perubahan yang anda rasa??? lebeh bersemangat atau dah give up?! Jangan give up puasa tau.. puasa itu wajib, salah satu dari rukun Islam...


Bila puasa menjelang, adalah bazaar-bazaar yg menjual macam-macam aneka makanan..Baru-baru ni aku ke bazaar Petaling Jaya (lokasi dekat sebelah pusat asasi IIUM) Hari pertama datang rambang mata tengok makanan..perut tengah lapar suma makanan nampak sedap...kat situ adalah jual nasi dagang, nasi lemak, roti John, Murtabak.. Paling unik ada jual makanan arab (nasi mandi/kabsah). so, ada sapa2 mengidam nak makan makanan arab?????? 


Paling syok pergi bazaar ni, semalam aku dan kawan aku terserempak dengan orang bulan.. siapa tak kenal Dr.Sheikh Muzaffar Shukor kan!!! aku kenal dia tapi dia tak kenal aku....malang sehh! nak dijadikan cerita aku nmpak dia kat dalam kereta benz masa dia asik sibuk mencari parking.. Kami pulak dah siap nak balik hostel... tu namanya tiada jodoh..huhuuu


kami pulang dalam kehampaan dgn ditemani nasi goreng rm2 (tu jerr yang mampu....)


* malaysia kaya dengan makanan!!!!

Comments

Popular posts from this blog

Segmen: TerjahTahun Baru AisyaHumaira'

Assalamualaikum... Subhanallah, cantik nya gambar pasangan pengantin baru..Dikesempatan ini nk ucapkan selamat pengantin baru, moga berkekalan hingga ke akhir hayat dan mendapat 'waris' yang soleh serta solehah..Aminn... Rasa menarik pulak segmen INI .. Kalau sebut tahun baru mesti nak sebut baju baru, kasut baru, langsir baru..semuanya baru lahh..hihii.. So, kat sini saya nak sebut azam baru saya bagi tahun 2013.. - Azam yang pertama nak dapat result cemerlang dan pointer CGPA yang tinggi..supaya senang dapat biasiswa..Insyaallah.. -Azam yang kedua nak drive kereta dekat highway balik kampung..Saya sebenarnya takut nak drive tapi ntah macam mna boleh ambik lesen kereta..so, tahun 2013 saya kena jadi lebih berani! :D Azam-azam yang lain biarlah menjadi rahsia antara saya dengan-Nya.. p/s: kalu dapat topup 30, sya bersyukur sangat..hihiii.. (gurau jerr..V)

BlogWalking by DayangDeno

Shopping di ShenZhen lebih Murah

MOSTLY PEOPLE SAY " BARANG DI CHINA LEBIH MURAH"  WELL, I THINK SO.. BARU-BARU INI AKU KE SHENZHEN DAN AKU LIHAT BARANG-BARANG TERJUAL DENGAN BEGITU MURAH SEKALI... PALING PENTING, HARGA BOLEH DITAWAR DENGAN SEMURAH YANG MUNGKIN!!! CONTOHNYA NAK BELI BAJU TIDUR BERHARGA 160 YUAN..ANDA BOLEH TAWAR SEHINGGA 25 YUAN SAHAJA! TRY AND BUY IT! TAPI TENGOK MUATAN BAGASI JUGAKLAH.. BIASANYA BARANG-BARANG BUATAN TANGAN SEPERTI SARUNG TILAM, SARUNG BANTAL.. BAJU TIDUR CANTIK DAN BERFESHION SELAIN BARANG TEMBIKAR...MURAH SANGAT!!! SO, SESIAPA YG SEDANG MERANCANG NAK BERCUTI KE LUAR NEGARA CUTI HUJUNG TAHUN NIH..BOLEH LAH CONSIDER NAK PERGI KE SHENZHEN INI.. MAKANAN HALAL JUGA MUDAH TERDAPAT DI RESTORAN-RESTORAN BERDEKATAN TEMPAT PENGINAPAN...  Visa In most cases, a visa should be obtained from a Chinese embassy or consulate before arriving anywhere in China. See the  China  page for more information. Certain nationalities arriving from Hon...