Skip to main content

Perpisahan

dari lagak ayat macam nk break up!
eh, jgn silap oke, bukan pasal break up or divorce!
nih pisah antara kawan jer.. tak serius tapi memilukan...

Dulu, aku taku sangat nk msuk universiti...tp aku cekalkan hati
Dari hari orentasi aku ingt aku takkan dapat kawan mcm kat sek dulu.. Allah lebih mengetahui, aku dapat 3 org rakan sebilik.. pergi mana2 asik bersama dan automatik jadi kawan baik. masa tuhh kawan yg aku paling kenal ialah Sherin, Nabiha dan Sha.orentasi diadakan hanya seminggu kat petaling jaya.. Kemudian kami pindah ke Nilai seremban utk mulakan sem pertama disana. Sha tak ikut sebab dah tukar course dr BEN ke Pharmacy. Minat dia ke arah tuhh..

Fuhh, nak pindah ke Nilai satu hal...dengan banyak barangnya dengan khabar angin yg macam2 laa.. ader yg kata tak best, kna duduk kat rumah kedai la... aku pon jadi cuak.. Dalm bas macam2 aku pikir, boleh survive ke tak? but, mcm mat lutfi ckp laa, "Don't judge a book by it's cover"

Nilai tuhh cantik sbenarnya. final decision aku tak salah.. tempat tuhh mmg klasik dan bebas. 'freedom' mcm mna yg korang mahukan?? freedom dr segi pakaian, outing?? suma perfect.. it's depand on self laa nk jaga diri.. mmg kna pandai berdikari dan jaga diri.. sebab terlalu bebas. obsviously, bebas xdek tembok..haha


Rakan?? kat sini kita dapat belajar berkawan. okeh, yg tak reti nk berkawan boleh datang tempat nihh! hehe.. sies, bnyak gilew kawan!! aku ditakdirkan dapat kawan dorm seramai 16 org.. bagi yg terkejut, tutup mulut tuhh! hehe.. 16 org mmg angka yg besar..ntah, hostel yg aku duduki gna sistem dorm beza laa dr sistem bilik2 mcm kat tempat ank buah aku semalam.. sistem bilik agak bosan, tdo, makan, study jumpe kwan yg sama, len ngn tempat aku.. so, mmg seronok laa bg aku yg talkactive nihh..hehehehe


Makan? tak cah cite laa.. berderet kedai makan babe! nmapon rumah kedai.. nak makan apa?? kat situ ada restoran kawah Thai, kedai mamak, restoran Twin's cafe, restoran cfs n macam2 agy laa.. 7Eleven pon ada cekk kak oiiii! tpi, bagi aku yg tinggal dekat block A agak jauh skit dr tempat makan..huhuu.. on the other hand, baru ada cabaran utk diet! lalala.block aku dekat dengan masjid, Alhamdulillah dekat aku dengn rumah Allah maka makin dekat aku ingat Allah..hehe


special day?? a.k.a holiday kami boleh pilih, nk balik rumah pon boleh atau jalan2 sekita Nilai.. aku paling suka balik but sjak malu gigi patah aku jadi penduduk tetap dah.. so, bila cuti, aku ajak laa member2 bilik kuar g Nilai square, Nilai 3, McD, Giant or Tesco. klu bnyak duit.. kami jalan area Seremban.haha. Agak terkilan sbb tak dapat pegi 'ice room' walaupon dekat :( Oppss..lupa cita time puasa dulu..puasa dulu hampir tiap hari pegi terawih sama-sama.hehe


Sekejap je masa berlalu, empat bulan zappp cam tuhh je... byak perkara yg terjadi.. saat-saat indah paling aku takkan lupakan. sampai masanya kami berpisah.. Kelmarin kami bergerak arah masing-masing.. sedihhnya. Hope, lepas 3 bulan leh jumpa mereka lagi...




Comments

Popular posts from this blog

Segmen: TerjahTahun Baru AisyaHumaira'

Assalamualaikum... Subhanallah, cantik nya gambar pasangan pengantin baru..Dikesempatan ini nk ucapkan selamat pengantin baru, moga berkekalan hingga ke akhir hayat dan mendapat 'waris' yang soleh serta solehah..Aminn... Rasa menarik pulak segmen INI .. Kalau sebut tahun baru mesti nak sebut baju baru, kasut baru, langsir baru..semuanya baru lahh..hihii.. So, kat sini saya nak sebut azam baru saya bagi tahun 2013.. - Azam yang pertama nak dapat result cemerlang dan pointer CGPA yang tinggi..supaya senang dapat biasiswa..Insyaallah.. -Azam yang kedua nak drive kereta dekat highway balik kampung..Saya sebenarnya takut nak drive tapi ntah macam mna boleh ambik lesen kereta..so, tahun 2013 saya kena jadi lebih berani! :D Azam-azam yang lain biarlah menjadi rahsia antara saya dengan-Nya.. p/s: kalu dapat topup 30, sya bersyukur sangat..hihiii.. (gurau jerr..V)

BlogWalking by DayangDeno

Shopping di ShenZhen lebih Murah

MOSTLY PEOPLE SAY " BARANG DI CHINA LEBIH MURAH"  WELL, I THINK SO.. BARU-BARU INI AKU KE SHENZHEN DAN AKU LIHAT BARANG-BARANG TERJUAL DENGAN BEGITU MURAH SEKALI... PALING PENTING, HARGA BOLEH DITAWAR DENGAN SEMURAH YANG MUNGKIN!!! CONTOHNYA NAK BELI BAJU TIDUR BERHARGA 160 YUAN..ANDA BOLEH TAWAR SEHINGGA 25 YUAN SAHAJA! TRY AND BUY IT! TAPI TENGOK MUATAN BAGASI JUGAKLAH.. BIASANYA BARANG-BARANG BUATAN TANGAN SEPERTI SARUNG TILAM, SARUNG BANTAL.. BAJU TIDUR CANTIK DAN BERFESHION SELAIN BARANG TEMBIKAR...MURAH SANGAT!!! SO, SESIAPA YG SEDANG MERANCANG NAK BERCUTI KE LUAR NEGARA CUTI HUJUNG TAHUN NIH..BOLEH LAH CONSIDER NAK PERGI KE SHENZHEN INI.. MAKANAN HALAL JUGA MUDAH TERDAPAT DI RESTORAN-RESTORAN BERDEKATAN TEMPAT PENGINAPAN...  Visa In most cases, a visa should be obtained from a Chinese embassy or consulate before arriving anywhere in China. See the  China  page for more information. Certain nationalities arriving from Hon...