Skip to main content

Cik Jah dah graduasi.



7 years ago, I was a dreamer...7 year later, I am.

I dreamt to wear a convocation robe and walk on the stage. This was realised last Sunday. Alhamdulillah. This was the hardest thing to reach years ago tho. 

I set a new goal..listing down my wishes I am in 10 years. I won't stop dream. A dreamer never fails to dream. 

I am not a smart person to begin with. I took a road not taken. Suatu perjalanan yang jauh dan panjang. Banyak aku kehilangan. 2 tahun lalu, di saat aku berhempas pulas mengejar deadline assignments, aku perlu menerima hakikat yang aku tidak boleh aktif seperti dulu dan abang yang aku anggap pengganti figura ayah meninggalkan aku. I lost my left wing, I was broken. I am grateful to have a good listener, a counselor. Aku jugak ada mak yang selalu mendorong aku untuk terus maju dalam nada membebel. Syukur aku tak berputus asa. Sehelai sijil ini hadiah untuk mak.   

I am thankful to have my unmarried brother, my best buddy. He knows my weakest spot.  He sacrificed so much for me, he still. I am partly to be blamed, why he still single. 
I have my other brothers and sisters, they are doing their roles pretty great. I love them. I cannot lose another one. They are like my hands and legs. 




This is just my first phase of knowing how life works. 

Comments

Popular posts from this blog

Segmen: TerjahTahun Baru AisyaHumaira'

Assalamualaikum... Subhanallah, cantik nya gambar pasangan pengantin baru..Dikesempatan ini nk ucapkan selamat pengantin baru, moga berkekalan hingga ke akhir hayat dan mendapat 'waris' yang soleh serta solehah..Aminn... Rasa menarik pulak segmen INI .. Kalau sebut tahun baru mesti nak sebut baju baru, kasut baru, langsir baru..semuanya baru lahh..hihii.. So, kat sini saya nak sebut azam baru saya bagi tahun 2013.. - Azam yang pertama nak dapat result cemerlang dan pointer CGPA yang tinggi..supaya senang dapat biasiswa..Insyaallah.. -Azam yang kedua nak drive kereta dekat highway balik kampung..Saya sebenarnya takut nak drive tapi ntah macam mna boleh ambik lesen kereta..so, tahun 2013 saya kena jadi lebih berani! :D Azam-azam yang lain biarlah menjadi rahsia antara saya dengan-Nya.. p/s: kalu dapat topup 30, sya bersyukur sangat..hihiii.. (gurau jerr..V)

BlogWalking by DayangDeno

Shopping di ShenZhen lebih Murah

MOSTLY PEOPLE SAY " BARANG DI CHINA LEBIH MURAH"  WELL, I THINK SO.. BARU-BARU INI AKU KE SHENZHEN DAN AKU LIHAT BARANG-BARANG TERJUAL DENGAN BEGITU MURAH SEKALI... PALING PENTING, HARGA BOLEH DITAWAR DENGAN SEMURAH YANG MUNGKIN!!! CONTOHNYA NAK BELI BAJU TIDUR BERHARGA 160 YUAN..ANDA BOLEH TAWAR SEHINGGA 25 YUAN SAHAJA! TRY AND BUY IT! TAPI TENGOK MUATAN BAGASI JUGAKLAH.. BIASANYA BARANG-BARANG BUATAN TANGAN SEPERTI SARUNG TILAM, SARUNG BANTAL.. BAJU TIDUR CANTIK DAN BERFESHION SELAIN BARANG TEMBIKAR...MURAH SANGAT!!! SO, SESIAPA YG SEDANG MERANCANG NAK BERCUTI KE LUAR NEGARA CUTI HUJUNG TAHUN NIH..BOLEH LAH CONSIDER NAK PERGI KE SHENZHEN INI.. MAKANAN HALAL JUGA MUDAH TERDAPAT DI RESTORAN-RESTORAN BERDEKATAN TEMPAT PENGINAPAN...  Visa In most cases, a visa should be obtained from a Chinese embassy or consulate before arriving anywhere in China. See the  China  page for more information. Certain nationalities arriving from Hon...